Aalto-yliopisto näkyvästi esillä Frankfurtin kirjamessuilla

Opetuksen innovaatioita, graafista osaamista, tilasuunnittelua, taidetta ja kirjallisuutta.
finnland_cool_1_photo_matti_mikkila_fi.jpg

Saksalaisten koulujen oppilaat tutustuvat messuilla muun muassa FINNLAND.HOT. -pelin innoittamana suomalaiseen kulttuuriin. Uudenlainen oppimispeli sisältää toiminnallisia tehtäviä, joita oppilaat suorittavat eri puolilla messualuetta.

Peli on syntynyt Aalto-yliopiston koordinoiman we.learn.it -yhteistyöhankkeen tuloksena ja se on rakennettu suomalaisten opettajien kehittämälle SmartFeet-alustalle. EU-rahoitteinen we.learn.it tarjoaa Euroopan laajuisesti kouluille mahdollisuuden kehittää innovatiivisesti opetusta yhdessä yli koulurajojen niin sanottujen tutkimusmatkojen muodossa.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kustantamo Aalto ARTS Books osallistuu viidettä kertaa Frankfurtin kirjamessuille. Esillä ovat kustantamon uusimmat kirjat, kuten yhteistyössä maineikkaan Victoria & Albert -museon kanssa toteutettu uudistettu painos Pekka Korvenmaan Finnish Design -kirjasta. Lisäksi yliopiston professori Pekka Korvenmaa osallistuu Suomen messupaviljongissa design-keskusteluun, jonka järjestää Design Forum Finland.

Aalto-yliopiston valokuvataiteilijoita edustava Helsinki School julkaisee messuilla 20-vuotisjuhlakirjansa. Juhlateos koostuu esseistä ja portfolioista, joissa luodaan katsaus Helsinki Schoolin toiminnan historiaan, mutta suunnataan myös tulevaan ja siihen, miten tämä valokuvauksen lähestymistapa muuntuu tekijöidensä kautta. Teoksessa on yli 200 kuvaa valokuvataiteilijoilta ja kirjoituksia merkittäviltä eurooppalaisilta valokuvakuraattoreilta.

Kirjamessujen teemamaan visuaalisen ilmeen, FINNLAND. COOL., ovat suunnitelleet graafisen suunnittelun opiskelijat Jinhee Kim, Anssi Kokkonen ja Tommi Leskinen. Suomen 2300-neliöisen messupaviljongin puolestaan suunnittelivat tila- ja kalustesuunnittelun maisteriopiskelijat Natalia Baczyńska Kimberley, Nina Kosonen ja Matti Mikkilä.

Paviljonki 5.0 A79 täyttyy suomalaisista ja aaltolaisista Frankfurtin kirjamessuilla 8.–12.10.2014.

Lisätietoja:

Tiedottaja Saara Koskinen
050 594 3422
Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus selvitti ilmastonmuutoksen vaikutusta tundralla: lämpeneminen voi lisätä hiilen vapautumista hälyttävästi

Ilman ja maaperän lämpeneminen sekä maaperän kuivuminen lisäsi hiilen vapautumista tundran ekosysteemistä.
People registration to SSD
Mediatiedotteet Julkaistu:

Vuoden suurimman kestävyystapahtuman ohjelma julkaistu - mukana muun muassa taloustieteilijä Kate Raworth ja presidentti Tarja Halonen

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Sustainability Science Days -tapahtuma yhdistyy tänä vuonna maailman suurimman kestävyys- ja innovaatiokonferenssin kanssa. Tapahtumassa 2000 asiantuntijaa kokoontuu ratkaisemaan kestävyyshaasteita.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!