Aalto-yliopisto Juniorin yhteistaideteos Pölyttäjän paratiisi rakentuu Maailma kylässä -festivaalilla

Aalto-yliopisto Junior tekee yhteistyötä Maailma kylässä festivaalin kanssa. Juniorin työpajassa toteutetaan tekstiilijätteestä yhteistaideteos 29.5.2022.
Ihmisiä kuuntelemassa konserttia ulkona. Aurinko laskee
Kuva: Tanja Ryhänen / Maailma kylässä fesstivaali

Toukokuun viimeisellä viikolla järjestettävä Maailma kylässä -festivaali täydentää ohjelmistoaan kotimaisilla keikoilla, taideohjelmalla, elokuvilla sekä näytteilleasettajien Mahdollisuuksien torilla. Ilmaistapahtuman ohjelmaa järjestetään tänä vuonna poikkeuksellisesti monessa eri paikassa Helsingissä: Allas Sea Poolilla, Kauppatorilla, Tiivistämössä, Temppeliaukion kirkossa sekä Kino Reginassa. Osa ohjelmasta toteutetaan virtuaalisesti verkossa.

Lähikuva käsistä, jotka kiinnittävät kankaasta tehtyjä kukkia kanaverkkoon
Kuva: Olli Silvennoinen / Aalto Junior

Allas Sea Poolilla voi keikkojen lisäksi osallistua Pölyttäjän paratiisi -taideteoksen toteuttamiseen. Aalto-yliopisto Juniorin non-stop-työpajassa valmistetaan tekstiilijätteestä kävijöiden yhteinen niitty ja puhutaan pölyttäjien sekä niittyjen tärkeydestä. Teoksen keskeisiä teemoja on vaatteiden elinkaari ja luontokato. Työpaja soveltuu kaikenikäisille festivaalikävijöille.

Teoksessa käytettävä tekstiilijäte on saatu Kierrätyskeskuksesta.

Tervetuloa osallistumaan teokseen sunnuntaina 29.5. Allas Sea Poolille!

Lisätiedot:
Greta Salonen ([email protected])
Aalto-yliopisto Junior, tapahtuma- ja viestintäkoordinaattori

Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

People registration to SSD
Mediatiedotteet Julkaistu:

Vuoden suurimman kestävyystapahtuman ohjelma julkaistu - mukana muun muassa taloustieteilijä Kate Raworth ja presidentti Tarja Halonen

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Sustainability Science Days -tapahtuma yhdistyy tänä vuonna maailman suurimman kestävyys- ja innovaatiokonferenssin kanssa. Tapahtumassa 2000 asiantuntijaa kokoontuu ratkaisemaan kestävyyshaasteita.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla