Aalto-yliopisto jatkaa kansainvälisen Cumulus-järjestön koordinoimista
Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu jatkaa kansainvälisen Cumulus-järjestön sihteeristönä vuosina 2016–2020. Cumulus on maailmanlaajuinen taide-, muotoilu- ja media-alan yliopistojen ja korkeakoulujen yhteistyöverkosto.
Jatko varmistui 6. kesäkuuta pidetyssä Cumuluksen yleiskokouksessa Milanossa. Yleiskokous oli osa World Expo 2015:n ohjelmaan kuulunutta Cumulus-konferenssia, joka järjestettiin 3.–7. kesäkuuta teemalla ”The Virtuous Circle”.
– Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu sai kerättyä hakemukseensa 120 tukikirjettä vajaasta 200 Cumulus-jäsenyliopistosta, mikä osoittaa suurta luottamusta Aalto-yliopistoa kohtaan Cumuluksen veturina, kertoo Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kansainvälisten asiain päällikkö ja Cumuluksen pääsihteeri Eija Salmi.
Cumulus on maailman ainoa taiteen, median ja muotoilun opetusta ja tutkimusta edustava järjestö, johon kuuluu 230 jäsenyliopistoa 50 maasta. Sen keskeisenä tavoitteena on jakaa tietoa ja hyväksi havaittuja käytäntöjä sekä olla avoin yhteistyökumppani. Cumulus järjestää muun muassa seminaareja, koulutuksia ja kursseja, verkostotapahtumia, tutkimusprojekteja sekä opiskelija- ja opettajavaihtoja.
Cumulus-järjestön on perustanut Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun edeltäjä Taideteollinen korkeakoulu vuonna 1990 yhdessä Lontoon Royal College of Artin kanssa.
Lue lisää Cumulus-järjestöstä: www.cumulusassociation.org
Lisätietoja:
Eija Salmi
[email protected]
- Julkaistu:
- Päivitetty:
Lue lisää uutisia

Creative Demo Day -tapahtuma kokosi Aallon ja UniArtsin taiteen ja luovan teknologian innovaatioita Otaniemeen
Aalto Digital Creatives ja Uniarts Hubin esihautomo-ohjelmat yhdistivät voimansa Creative Demo Day -tapahtumassa Otaniemessä.
Uusi Osaamisen Aalloilla -podcast avaa vieraidensa tärkeimmät oivallukset ja opit elämän varrelta
Osaamisen Aalloilla on Aalto-yliopiston elämänlaajuisen oppimisen uusi podcast.
Opiskelija auttoi Maj ja Tor Nessling -säätiötä kehittämään kestävän kehityksen palkintogaalan asiakaspolkua
Sininen Pallo -tapahtuman myyntivalttien määrittely oli opiskelijan ensimmäisiä tehtäviä.