Aalto Talent Expo 2019 täytti Otahallin

Messuille osallistui 142 organisaatiota eri toimialoilta ja yli 4 000 taiteen, talouden ja tekniikan alojen opiskelijaa.
Aalto Talent Expo 2019 / Photographer Rasmus Karppinen

Ensimmäiset Aalto Talent Expo -messut järjestettiin Otahallissa 31. lokakuuta 2019. Aalto Talent Expon tavoitteena oli tarjota kaikille Aalto-yliopiston opiskelijoille mahdollisuus luoda kontakteja, joista olisi hyötyä työnhaussa ja urasuunnittelussa. Aiempina vuosina järjestetyt messut eli ICT-alan opiskelijoille kohdennettu TalentIT ja kauppatieteiden opiskelijoille tarkoitetut ARENA-messut jäivät Aalto Talent Expon myötä historiaan. Päivän aikana opiskelijoilla oli mahdollisuus tutustua oman alansa työnantajiin ja työmahdollisuuksiin organisaatioiden osastoilla sekä oheisohjelman myötä.

Osallistuvat organisaatiot antoivat opiskelijoille CV- ja portfolioneuvontaa, pitivät lavalla työnhakuun liittyviä puheenvuoroja sekä ilmoittivat heillä työskenteleviä Aallon alumneja kahdenkeskisiin opiskelija-alumni-mentorointituokioihin. Ohjelmat olivat todella suosittuja ja osallistujilta saadun palautteen mukaan todella hyödyllisiä. Opiskelijat saivat tapaamisista käytännön vinkkejä työllistymisensä tukemiseen sekä paljon myös uusia ja jopa yllättäviä näkökulmia. Monessa palautteessa kiiteltiin neuvojien asiantuntemuksen lisäksi sitä, että tapaamisesta sai paljon enemmän kuin opiskelija olisi etukäteen osannut odottaakaan.

Aalto Talent Expo 2019 / Photographer Rasmus Karppinen

Messuille osallistuneiden organisaatioiden määrä ylitti odotukset niin määrällisesti kuin toimialojen laajuuden osalta. Organisaatioiden edustajilta kysyttiin, minkä koulun opiskelijoita he tulevat ensisijaisesti tapaamaan ja vastausten perusteella yhteiset messut ovat todella tarpeelliset. Eri korkeakoulujen yhdistelmiä oli useita kymmeniä ja vain muutama organisaatio oli valinnut kohderyhmäkseen vain yhden korkeakoulun opiskelijat.

Sekä työnantajat että opiskelijat olivat hyvin tyytyväisiä messuihin ja hyödyllisiä kohtaamisia tapahtui. ”Parhaat messut pitkään aikaan!” Voit lukea messupalautteesta yksityiskohtaisemman koosteen sekä katsoa kuvia messupäivältä tämän sivun kautta: https://www.aalto.fi/fi/talent-expo/edelliset-messut.

Ensimmäiset tapahtumat ovat aina oppimiskokemuksia ja vaikka palaute olikin todella positiivista, niin konseptia kehitetään edelleen seuraavalle kerralle. Ensimmäiset messut kuitenkin ehdottomasti lunastivat paikkansa Aalto-yliopiston Ura-ja rekrytointitapahtumien joukossa ja jatkoa seuraa!

Aalto Talent Expo 2019

Tutustu vuoden 2019 Aalto Talent Expon palautteeseen sekä messupäivän kuviin!

Tutustu messujen palautteeseen ja katso kuvia
Aalto Talent Expo 2019 illustration. Red background. Designer Babi Brasileiro.

Talent Expo

Rekrytointi- ja kontaktointitapahtuma tuo yhteen talouden, taiteiden ja suunnittelun sekä tekniikan alojen työnantajat ja opiskelijat.

Tutustu Aalto Talent Expo -messuihin
Aalto Talent Expo main illustration. black and white. Designer Babi Brasileiro 10
URL kopioitu

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu:
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu: