Aalto sijoittui hyvin Shanghai-rankingin alakohtaisissa vertailuissa

Kahdeksan Aallon tutkimusalaa sijoittui maailmassa 100 parhaan joukkoon.
Graphic image of ShanghaiRankings 2019 with white and red background, text on the picture Telecommunications Engineering 22 in the world.

Aalto-yliopiston tutkimusalat sijoittuivat jälleen erinomaisesti arvostetun ShanghaiRankingin alakohtaisissa vertailuissa. 50 parhaan joukkoon ylsi neljä Aallon tutkimusalaa, jotka kaikki myös paransivat sijoitustaan viime vuodesta: tietoliikennetekniikka oli sijalla 22 (viime vuonna sijoitus oli 28), liiketaloustiede sijalla 29 (34), johtaminen sijalla 32 (36) ja tietotekniikka sijalla 47 (51-100).

Sadan parhaan joukossa olivat Aallon tutkimusaloista myös sähkötekniikka, kaukokartoitus, kaivos- ja mineraalitekniikka sekä liikennetutkimus ja -tekniikka.

ShanghaiRankingin alakohtaiset vertailut perustuvat yliopistojen tieteellisten julkaisujen ja niiden keräämien viittausten alakohtaiseen analyysiin sekä yliopiston henkilöstölle myönnettyihin kansainvälisiin palkintoihin. Tänä vuonna 4000 yliopiston vertailussa oli mukana kaikkiaan 54 alaa. Aallolle tärkeät design- ja taidealat eivät olleet mukana vertailussa.

ShanghaiRankings by subjects 2019

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.