Aalto paransi sijoitustaan Times Higher Educationin yliopistovertailussa

Aalto on nyt THE:n yleisrankingin sijalla 190.

Aalto-yliopisto nousi Times Higher Educationin (THE) tänään julkaisemassa yliopistovertailussa (World University Rankings 2017–2018) sijalle 190. Viime vuonna sijoitus oli 201–250.

”Meillä on tärkeä kansallinen ja globaali tehtävä. Koko Aalto-yhteisö on tehnyt kovasti töitä ja tuloksemme paranevat vauhdilla. Ranking-tulosten kehitys on yksi osoitus siitä, että olemme hyvässä vauhdissa valitsemallamme tiellä”, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä.

Times Higher Educationin yleisvertailu mittaa yliopistojen menestystä kansainvälisyyden, tutkimuksen, viittausten, opetuksen ja yrityksiltä saatavan tutkimusrahoituksen alueilla, yhteensä 13 indikaattorilla. Tänä vuonna vertailua varten tarkasteltiin 1500 yliopistoa, joista julkaistiin 1102 parhaan yliopiston kärki. Listan ykkönen oli Oxfordin yliopisto Isossa-Britanniassa.

Tekniikkaan, talouteen ja taiteeseen erikoistuneelle Aallolle merkittävämpiä ovat yleisvertailujen sijaan ala- tai aihekohtaiset rankingit, joita myös THE julkaisee myöhemmin tänä vuonna. Kesällä julkaistussa Shanghain aihekohtaisessa yliopistovertailussa neljä Aallon tärkeää tutkimusalaa ponkaisi maailman 50 parhaan joukkoon.

Tutustu tarkemmin Times Higher Educationin rankingiin täällä.

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja