Aalto nousi jälleen Times Higher Educationin yliopistovertailussa

Aalto on parantanut sijoitustaan jo viitenä vuonna peräkkäin. Nyt sijoitus THE-yleisvertailussa oli 181.
Students /Aalto University / Photo by Unto Rautio

Aalto-yliopisto nousi Times Higher Educationin (THE) tänään julkaisemassa yliopistovertailussa sijalle 181. Viime vuonna sijoitus oli 190.

Aalto on noussut vertailussa jo viitenä peräkkäisenä vuonna: vuonna 2013 Aalto sijoittui välille 301–350, vuonna 2014 sijoille 251– 275, vuonna 2015 sijoille 251–300 ja vuonna 2016 sijoitus oli 201–250.

Times Higher Educationin yleisvertailu mittaa yliopistojen menestystä kansainvälisyyden, tutkimuksen, viittausten, opetuksen ja yrityksiltä saatavan tutkimusrahoituksen alueilla, 13 eri mittarilla. Aalto oli vahvimmillaan kansainvälisyyden alueen vertailussa.

Tänä vuonna vertailua varten tarkasteltiin noin 1500 yliopistoa, joista julkaistiin 1258 parhaan yliopiston kärki. Listan ykkönen oli Oxfordin yliopisto (Iso-Britannia). Tekniikkaan, talouteen ja taiteeseen erikoistuneelle Aallolle merkittävämpiä ovat yleisvertailujen sijaan ala- tai aihekohtaiset rankingit, joita myös THE julkaisee myöhemmin tänä vuonna. Kesällä julkaistussa Shanghain aihekohtaisessa yliopistovertailussa kahdeksan Aallon tärkeää tutkimusalaa sijoittui maailman 100 parhaan joukkoon.

Tutustu tarkemmin Times Higher Educationin rankingiin täällä.

Kuva: Unto Rautio

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.