Aalto jatkoi hyvillä sijoituksilla Shanghai-rankingin alakohtaisissa vertailuissa

Maailman 100 parhaan joukkoon sijoittuvien tutkimusalojen määrä nousi kymmeneen.
ShanghaiRankings by subject 2020, Aalto is 24th in the world in Business Administration

Aalto-yliopiston tutkimusalat sijoittuivat jälleen erinomaisesti arvostetun ShanghaiRankingin alakohtaisissa vertailuissa. 50 parhaan joukkoon ylsi neljä Aallon tutkimusalaa, joista liiketaloustiede ja johtaminen paransivat sijoitustaan viime vuodesta. Parhaiden joukkoon aloista palasi meritekniikka, jonka edellinen sijoitus on vuodelta 2017 (tuolloin sijoitus 39).

Nämä Aallon tutkimusalat olivat 50 parhaan joukossa: liiketaloustiede oli sijalla 24 (viime vuonna sijoitus oli 29), johtaminen sijalla 27 (32) tietoliikennetekniikka sijalla 34 (22) ja meritekniikka sijalla 35 (-).

Sadan parhaan joukossa olivat Aallon tutkimusaloista myös tietotekniikka, kirjastotiede ja informaatiotutkimus (sijoitus 51-75) sekä sähkötekniikka, kaukokartoitus, kaivos- ja mineraalitekniikka ja liikennetutkimus ja -tekniikka (sijoitus 76-100).

ShanghaiRankingin alakohtaiset vertailut perustuvat yliopistojen tieteellisten julkaisujen ja niiden keräämien viittausten alakohtaiseen analyysiin sekä yliopiston henkilöstölle myönnettyihin kansainvälisiin palkintoihin. Tänä vuonna 4000 yliopiston vertailussa oli mukana kaikkiaan 54 alaa. Aallolle tärkeät design- ja taidealat eivät olleet mukana vertailussa.

ShanghaiRankings by subjects 2020

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.