Aalto esillä kirjamessuilla

Aalto ARTS Books esittäytyy Helsingin Kirjamessuilla osastolla 6b80.
Aalto ARTS Booksin messuosasto Helsingin Kirjamessuilla

Helsingin Kirjamessut järjestetään torstaista sunnuntaihin 25.–28. lokakuuta Messukeskuksessa. Aalto-yliopiston kustantamo ja kirjakauppa Aalto ARTS Books esittäytyy messuilla osastolla 6b80.

Kustantamon tuoreita teoksia ja tekijöitä esitellään kolmessa keskustelutilaisuudessa:

perjantaina 26.10. kello 14.30–15.00
Kirsi Niinimäki: ”Kestävä muoti kiertotaloudessa”, haastattelijana Pirjo Kääriäinen, Kruununhaka-lava. Niinimäki ja Kääriäinen ovat muotoilun laitoksen professoreita.

lauantaina 27.10. kello 14.00–15.00
Saara Cantell & Tiina Pirhonen: ”Lähikuvan lumo – valokeilassa näyttelijän ja ohjaajan yhteistyö”, haastattelijana Piia Peltola, Kruununhaka-lava. Cantell on ohjaaja-käsikirjoittaja ja valmistunut taiteen tohtoriksi Aalto-yliopistosta. Pirhonen on näyttelijäntyön lehtori Taideyliopistossa.

sunnuntaina 28.10. kello 10.30–11.00
Ossi Naukkarinen: ”Estetiikan avaruus”, haastattelijana Juuso Pekkinen, Esplanadi-lava.
Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun varadekaani, professori Naukkarinen aloittaa Aalto-yliopiston tutkimuksesta vastaavana vararehtorina 1. marraskuuta.

Messuilla julkistetaan myös Nando Malmelinin teos ”Uudistu ja kasva – Luovan mielen kehittäminen ja johtaminen” (Viisas elämä, 2018). Malmelin keskustelee kirjan teemoista sunnuntaina 28.10. kello 16.00–16.30 kirjamessujen Vallisaari-lavalla. Hän on Kauppakorkeakoulun johtamisen laitoksen Professor of Practice ja viestinnän dosentti Helsingin yliopistossa.

Helsingin Kirjamessut lähetti tänä vuonna kutsun messuille Helsingin yliopiston, Aalto-yliopiston sekä Taideyliopiston uusille opiskelijoille.

”Lippuja lähetettiin 9000, joten panostus on suuri ja kuvastaa sitä, miten paljon haluamme houkutella nuoria aikuisia lukemaan ja tukea heitä siinä”, sanoo messujärjestäjä tiedotteessaan.

shop.aalto.fi

www.facebook.com/aaltoartsbooks

Helsingin Kirjamessut

kirjamessut.messukeskus.com/

torstai–lauantai klo 10–20
sunnuntai klo 10–18

Messuaukio 1, 00520 Helsinki

URL kopioitu

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.
Three students sitting at the School of Business. Photo: Ari Toivonen
Yliopisto Julkaistu: