Aalto EE vankasti 50. maailman parhaimman joukossa

Aalto University Executive Education on parantanut räätälöityjen ohjelmien sijoitustaan Financial Times -lehden vuosittaisessa vertailussa.

FT:n vertailussa arvioidaan keväisin sekä avoimet että räätälöidyt valmennusohjelmat. Aalto EE oli kokonaisuudessaan 46. paras tuhansien verrokkien joukossa. Avoimien valmennusohjelmien sijoituksen maltillinen lasku vaikutti kokonaissijoituksen alenemiseen yhdellä sijalla edellisvuoteen nähden. Yhtiö on edelleen ainoa suomalainen toimija maailman viidenkymmenen parhaan liikkeenjohdon valmentajan joukossa.

Yrityskohtaisesti räätälöityjen valmennusohjelmien tavoitteiden saavuttaminen, halukkuus suositella Aalto EE:n palveluja sekä jatkaa yhteistyötä Aalto EE:n kanssa olivat Financial Timesin vertailun mukaan parantuneet eniten viime vuodesta. Sama trendi on vahvistunut myös yhtiön jatkuvassa laatu- ja palauteseurannassa.

“Koko Fazer Energizer -ohjelma on rakennettu yhteistyössä. Aalto EE toimii asiakaslähtöisesti, niin että ohjelman perustana ovat Fazerin omat tarpeet. Meillä puhutti esimerkiksi organisaation energian käsite ja miten se voi näkyä työyhteisössä ja johtamisessa”, Fazerin HR-johtaja, Senior Vice President, Mika Videman kertoo.

”Yksittäisistä vertailuista ei voi tai kannata päätellä liikaa, mutta trendin seuraaminen on hyödyllistä. Olemme panostaneet paljon uusiin valmennuskumppanuuksiin ja parempaan ennakointiin asiakastyössämme. Tiimimme jakaa entistä paremmin asiakasorganisaation maailman ja tavoitteet”, kertoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston Professor of Practice.

Kansainvälinen vaikuttavuus nousussa

Aalto EE toimii jo 13 maassa ja toteuttaa valmennusohjelmia myös keskeisille globaaleille yrityksille ja instituutioille. Vahva kansainvälisyys näkyi myös Financial Times -lehden vertailussa, jossa yhtiö oli pohjoismaisista toimijoista tavoittanut prosentuaalisesti eniten kansainvälistä osallistujajoukkoa nimenomaan räätälöidyissä ohjelmissa.

Yksi kansainvälinen asiakas on Fortune 500 -listattu IT- ja telekommunikaatioalan yritys Orange. Esimerkiksi ”Talent Leadership Development Program” tehtiin yhteistyössä heidän oman sisäisen koulutusorganisaationsa, Orange Campuksen kanssa.

“Meillä on suuri luottamus siihen, että Aalto EE on oikea kumppani kehittämään avainhenkilöitämme. Kumppanuutemme on ollut hyvin positiivinen kokemus meille. Arvostamme Aalto EE:n joustavaa ja meidän tapaamme toimia mukautuvaa lähestymistapaa, ohjelmajohdon ammattimaisuutta sekä tinkimättömän korkeaa laatua. Tämä ohjelma on selkeästi sitouttanut lahjakkuudet organisaatioomme sekä saanut heidät sitoutumaan proaktiivisesti oman urapolkunsa kehittämiseen”, sanoo Jessie Lim, Head of Human Resources Asia Pacific, Orange.

Lisätiedot

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori (professor of practice)
Aalto University Executive Education Oy
Puhelin: 040 738 7221

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.