Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa

Aalto University Executive Education on nyt 39. maailmassa liikkeenjohdon valmentajana.

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50 parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39:nneksi paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.

Kilpailu viidenkymmenen parhaan joukossa on kovaa ja sijoitukseen vaikuttavat monet tekijät. Samalla vertailuryhmä laajenee etenkin aasialaisten kilpailijoiden vahvistuessa.
”On tärkeämpää katsoa useamman vuoden tuloksia ja pitkää linjaa kuin yksittäisen vuoden sijoitusta. Menestyminen Financial Timesin vertailussa vuodesta toiseen on kuitenkin asiakkaalle takuu siitä, että Aalto EE:n sisällöt, menetelmät ja valmentajat ovat korkeinta kansainvälistä tasoa”, kuvaa toimitusjohtaja, työelämäprofessori Pekka Mattila.

”Vertailujoukkonamme on ollut jo vuosia alamme maailman kärki. Tämä auttaa asettamaan oikean kunnianhimon tason. Erityisen hienoa on ollut saada olla mukana monien käänneyhtiöiden uudessa nousussa”, Mattila jatkaa.

Ohjelmien vaikuttavuus on keskeisessä roolissa

Vertailu koostuu useasta kriteeristä. Tällä kertaa Aalto EE:n sijoitus nousi erityisesti räätälöityjen ohjelmien asiakkaiden antamien vastausten perusteella. Asiakkaat arvostivat Aalto EE:n ohjelmien suunnittelua ja toteutusta, opetusmenetelmiä sekä kokivat saavansa valmennuksista niin uusia osaamisia kuin vastinetta rahoilleen. Vahva asiakasosaaminen ja joustavuus näkyvät selkeästi myös suorassa asiakaspalautteessa.

”Ohjelmissamme käytetään monipuolisesti erilaisia menetelmiä oppimisen ja vaikuttavuuden maksimoimiseksi. Aalto EE:llä on useita nimikkotyökaluja, kuten sotapeli ja kaikutiimit, joita hyödynnämme sekä avoimissa että räätälöidyissä valmennuksissa. Kehitämme lähestymistapaa aina asiakkaan tarpeisiin sopivaksi. Hyvä esimerkki tällaisesta on Stora Enson kanssa tekemämme Accelerator-ohjelma, jossa linkitettiin startupit, johtamisvalmennus sekä globaalin organisaation kyvykkyystarpeet”, kertoo asiakaskohtaisten ratkaisujen liiketoimintajohtaja Virve Hintikka Aalto EE:stä.

Financial Times -vertailu lyhyesti

FT Executive Education -selvityksessä arvioidaan erikseen ns. avoimet johdon valmennukset ja organisaatioille erikseen räätälöidyt ohjelmat. Kokonaissijoitus perustuu näiden kahden kategorian yhteistulokseen. Arviointi perustuu sekä asiakkaiden antamaan palautteeseen että instituutioiden itsensä tuottamaan tilastoaineistoon. Financial Times julkaisee selvityksessään vain 50 parhaan liikkeenjohdon kehittäjän arviot. Kaikkiaan maailmassa on vähintään 4 000 kansainvälisiä johdon valmennuksia ja MBA-tutkintoja tarjoavaa toimijaa.

Tänä vuonna kolmen kärjessä olivat espanjalainen Iese Business School, sveitsiläinen IMD sekä ranskalainen Insead. Aalto EE:n strateginen kumppani ESADE on sijalla 19. Stanford Center for Professional Development, jonka kanssa Aalto EE myös tekee yhteistyössä, sijoittui seitsemänneksi. Aalto University Executive Education osallistui vertailuun Aalto University -nimellä. Aalto EE oli mukana selvityksessä 18. kerran.

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

URL kopioitu

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa