Aalto EE ostaa finanssialan koulutusyhtiö FINVAn

Aalto University Executive Education on ostanut FINVA Finanssikoulutus Oy:n koko osakekannan Vakuutustiedon Kehittämissäätiöltä.

FINVA siirtyy osaksi Aalto EE -konsernia välittömästi.

”Synergiat ovat ilmeiset, ja osaamisemme täydentävät hyvin toisiaan. Pystymme yhdessä palvelemaan nopeasti kehittyvää suomalaista pankki- ja vakuutusalaa paremmin. Finanssialan spesifien koulutussisältöjen rakentaminen tehostuu ja monipuolistuu, ja Aalto EE tarjoaa vahvasti kansainvälisen näkökulman alan osaamisen kehittämiseen. Tavoitteenamme on luoda finanssialan pohjoismainen osaamiskeskittymä”, toteaa Aalto EE -konsernin toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

FINVAn perinteikäs Vakuutustutkinto VTS ja Ylempi vakuutustutkinto YVTS, Finanssialan liiketoiminnan johtamisohjelma Valiko sekä uusi pankki- rahoitus-ja sijoitustoimintojen koulutusohjelma PaRaS säilyvät jatkossakin keinoina varmistaa ajantasainen ja monipuolinen osaaminen muuttuvalla finanssialalla. Digitaalisia sisältöjä ja oppimismahdollisuuksia laajennetaan entisestään. Myös alan Executive MBA uudistuu ja on jatkossa osa Financial Times -rankingissä menestynyttä ja kansainväliset akkreditointistandardit täyttävää Aalto EE:n degree-portfoliota.

”FINVAn klassikko-ohjelmien rinnalle rakennamme aivan uusia tarjoomia yhdessä asiakkaiden kanssa. Koko finanssialan osaamisen kehittymisen kannalta on tärkeää, että yhteys Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun eurooppalaisittainkin johtavaan talous- ja finanssidisipliiniin kanssa tiivistyy”, Mattila jatkaa.

Vakuutusalan Kehittämissäätiö keskittyy jatkossa ydintehtäväänsä. ”Ohjaamalla FINVA ja Aalto EE yhteen varmistamme, että voimakkaasti muuttuvan finanssialan ammattilaiset saavat käyttöönsä entistä laadukkaammat ja kansainvälisemmät valmennusohjelmat ja tutkinnot. Vahva side Aalto EE:n ja Aalto-yliopiston kanssa on koko finanssialan etu”, sanoo Vakuutustiedon Kehittämissäätiön hallituksen puheenjohtaja Paula Salonen. ”FINVAn kokenut henkilöstö liittyy osaksi Aalto EE:n ammattilaisten joukkoa. Finanssiala saa Suomen parhaat osaamisen kehittäjät käyttöönsä”.

Myös Finanssiala ry:n vt. toimitusjohtaja Esko Kivisaari korostaa yrityskaupan luomia mahdollisuuksia. ”Tämä avaa uusia mahdollisuuksia uudistuvan finanssialan kehittämiselle. Alan omat koulutusohjelmat, tutkinnot ja seminaarit vahvistuvat entisestään.”

Osapuolet ovat sopineet, että kauppasummaa ei julkisteta. Aalto EE -konserni jatkaa kannattavaa kasvua sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla, ja tavoittelee yli 21 miljoonaan euroa liikevaihtoa vuonna 2017.

Lisätietoja

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori (professor of practice)
Aalto University Executive Education Oy
Puh. 040 738 7221

Paula Salonen
Hallituksen puheenjohtaja, Vakuutustiedon Kehittämissäätiö
Puh. 050 4244280

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

FINVA Oy

Vahvasti uudistunut FINVA tarjoaa Suomen monipuolisinta finanssialan koulutusta niin pankki-, vakuutus- kuin muillekin finanssialan osaamista tarvitseville toimijoille. Palvelemme asiakkaittamme yli 45 vuoden kokemuksella ja yli tuhannen asiantuntijan verkostollamme varmistaen aina parhaat osaajat asiakkaidemme eduksi.

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.