Aallon tutkimusportaalin ja Aalto.fi:n integraatio-ongelmat ratkaistu

Tutkimusportaalin (https://research.aalto.fi) ja Aalto.fi:n välillä ollut integraatio-ongelma on saatu korjattua. Aiemmin ilmenneet haasteet koskivat profiilitietojen päivitystä tutkimusportaalista Aalto.fi:hin, muun muassa akateemisen henkilöstön valokuvia, jotka eivät päivittyneet oikein.
Profile data workflow
Akateemisen profiilin synkronoituminen Aalto-yliopiston eri järjestelmissä.

Nyt akateemisen henkilöstön profiilitiedot, kuten profiilikuvat, julkaisut ja akateemiset meriitit, integroituvat saumattomasti Aalto.fi:hin tutkimusportaalista.Varmista, että tutkijaprofiilin näkyvyysasetukset Aalto.fi:ssä ovat asetettuina julkisiksi. Näin varmistat, että kaikki tiedot, mukaan lukien tutkijakuvaukset, julkaisut ja akateemiset meriitit, näkyvät mahdollisimman laajalle yleisölle myös Aalto-yliopiston ulkopuolella. Varmista myös, että profiilisi on näkyvissä Aalto-yliopiston tutkimusportaalissa. Jos olet siirtynyt tutkimusavustajasta tohtoritutkijaksi Aallossa, saattaa olla, että oletuksena profiilisi ei ole julkisesti näkyvissä. Varmista asianmukainen näkyvyys tarkistamalla ja tarvittaessa säätämällä asetuksia osoitteessa https://acris.aalto.fi.

Palveluhenkilöstön tiedot integroituvat Aalto.fi:hin henkilöstöhallinnon järjestelmästä, Workdaysta (Aalto.fi-sivuston profiilit | Aalto-yliopisto).

Lisätietoja ja ohjeita saat täältä: Ohjeet Aalto-profiilin päivittämiseen tutkimusportaalin ja Aalto People Hubin käyttöön | Aalto-yliopisto

Ota yhteyttä osoitteeseen [email protected], jos sinulla on kysyttävää tutkijaprofiilisi näkyvyydestä.

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.