Aallon muodin koulutusohjelma maailman viidenneksi paras

Koulutusohjelma sijoittui toistamiseen viiden parhaan joukkoon maailmanlaajuisessa arvioinnissa, jonka toteutti Business of Fashion -verkkosivusto.
fashion_web_fi_fi.jpg

Aalto-yliopiston muodin kandidaattiohjelma sijoittui viidenneksi BoF:n arvioinnissa, joka perustuu maailmanlaajuiseen vaikuttavuuteen, oppimiskokemuksiin sekä koulutuksen pitkän tähtäimen arvoon. Central Saint Martins (CMS) Iso-Britanniasta sijoittui listan kärkeen jo kolmatta vuotta peräkkäin. Toisena on Parsons School of Design Yhdysvalloista ja kolmantena Royal Academy of Fine Arts Antwerp Belgiasta. Arvioinnissa oli mukana 73 yliopistoa eri puolilta maailmaa, 25 viimevuotista enemmän. Arvioinnin tulokset julkaistiin 30. lokakuuta. Arviointi toteutettiin nyt kolmatta kertaa.

Aalto-yliopiston muodin maisterikoulutusohjelma sijoittui samalla listalla neljänneksitoista. Kandidaattiohjelman sijoitus laski sijalta kolme sijalle viisi tänä vuonna ja maisterinkoulutusohjelma nousi yhden pykälän sijalta 15 sijalle 14. Central Saint Martins arvioitiin molemmissa ohjelmissa ensimmäiselle sijalle.

“Aallon taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun sijoitus maailman viidenneksi parhaaksi muotikouluksi on hämmästyttävä tulos! Meidän edellemme sijoittuneet koulut ovat perinteisesti arvostettuja ja kuuluisia, ja niillä on pitkä historia huippumuodin koulutuksessa. Koulujen verkostot ovat vakiintuneet vuosikymmenten ajan. Nämä koulut voivat myös valita opiskelijansa parhaiden joukosta maailmanlaajuisesti. Olemme mukana maailmanluokan porukassa", kertoo professori Pirjo Hirvonen.

Työllistyminen on tärkeää

BoF:n analyysi paljastaa, että työllistyminen on opiskelijoiden ensisijainen huolenaihe. Tänä vuonna arvioinnissa painotetaankin työllistymistä. Arvioinnin viisi parasta koulua sai yhteensä 40 prosentin osuuden HR-rekrytoijien antamista pisteistä.

“Merkittävää on, että meiltä valmistuneet löytävät töitä hyvin, sillä nykyään työllistyminen ei ole muotiteollisuudessa niin helppoa. Painotamme koulutusohjelmassamme kiinteitä siteitä alan toimijoihin, erinomaisia teknisiä resursseja ja varmistamme, että opiskelijamme saavat monialaista osaamista", Hirvonen kertoo.

Arviointi perustuu HR-ammattilaisille ja alan asiantuntijoille tehtyyn kyselyyn sekä yli 11 000 opiskelijan palautteeseen. Kyselyssä opiskelijoilta pyydettiin palautetta opetuksen laadusta ja koulujen käytettävissä olevista resursseista. Myös heidän työelämätaitoihinsa sekä työllistymismahdollisuuksiin kiinnitetään huomiota.

Lisätietoa:

BoF:n kandidaattiohjelmien arviointi:

BoF:n maisteriohjelmien arviointi:

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.