Tutkimus ja taide

Euroopan innovaatio- ja teknologiainstituutti EIT

Euroopan innovaatio- ja teknologiainstituutin päätehtävänä on edistää jäsenvaltioiden kilpailukykyä kokoamalla yhteen huipputason korkeakouluja, tutkimuskeskuksia ja yrityksiä.
  • EIT Digital, Future Information and Communication Technologies: Aalto-yliopisto on yhteisön perustajajäsen, ja yhteisön toimipiste sijaitsee Aallon kampuksella.
  • EIT Manufacturing: Inspire the creation of globally competitive and sustainable manufacturing. Aalto-yliopisto on yhteisön perustajajäsen. Aalto kuuluu Innovaatiohubiin ”North”, jonka toimipaikka on Göteborgissa.
  • EIT Raw Materials, developing raw materials into a major strength for Europe: Aalto-yliopisto on yhteisön perustajajäsen, ja yhteisön toimipiste sijaitsee Aallon kampuksella.
  • EIT Urban Mobility: Mobility for Liveable Urban Spaces. Aalto-yliopisto on yhteisön perustajajäsen. Aalto kuuluu Innovaatiohubiin ”North”, jonka toimipaikka on Kööpenhaminassa.
  • Climate-KIC, Climate change mitigation and adaptation: Aalto-yliopisto osallistuu liitännäisjäsenenä.
  • InnoEnergy, impact in sustainable energy in Europe: Aalto-yliopisto toimii liitännäisjäsenenä.
URL kopioitu