Tiedon ja innovaatioiden tutkimuskeskus CKIR

TUNTO2 - Tunnetoimijuus strategian toteuttamisen tukena

Hankkeessa kehitetään strategian toteuttamista tunnetoimijuuden ja tunneilmaston kautta. Hanke jatkaa tunnetoimijuuden käsitteen kehittämistä ja yhdistää sen organisaatioiden käytännössä tärkeään strategian toteuttamisen teemaan. Hanke toteutetaan interventiokontekstissa, jossa organisaatioiden jäseniä tuetaan tunnetaitointerventiolla. Intervention aikana ja jälkeen tutkitaan tunnetoimijuuden kehittymistä ja sen yhteyksiä strategian toteuttamiseen ja työpaikan tunneilmaston kehittymiseen.
Aalto University/Unto Rautio

• TUNTO2-tutkimushankkeen loppuraportti on julkaistu ja löydät sen täältä
  • TUNTO2-blogi on julkaistu, pääset lukemaan sitä täältä
  • Tunnetoimijuus-käsitettä teoreettisesti rakentava artikkeli on julkaistu Vocations and Leraning -lehdessä ja se on saatavilla tämän linkin kautta: https://rdcu.be/cY3jo
    • Hökkä, P. Vähäsantanen, K., & Ikävalko, H. (2022). An integrative approach on emotional agency at work. Vocations and Learning
  • Tunnetoimijuus-mittarin kehittämistä ja validointia raportoiva artikkeli on julkaistu Frontiers in Education -lehdessä
    • Hökkä, P. K., Räikkönen, E., Ikävalko, H., Paloniemi, S., & Vähäsantanen, K. (2022). Emotional Agency at Work: The Development and Validation of a Measure. In Frontiers in Education (p. 434). Frontiers.

Hankkeen vastuullinen tutkija: Heini Ikävalko, [email protected]

Rahoittaja: Työsuojelurahasto