Väre-rakennuksen taidekokoelman videoiden ja katalogin julkaisu

Aalto-yliopisto Mikko Raskinen Lumen Väre

Tervetuloa Väre-rakennuksen taiteen videoiden ja katalogin julkaisuun! Taiteilijat ja yliopiston taidekoordinaattori ovat paikalla tilaisuudessa.

Väreen taideteokset kannustavat kaikkia tutkimaan, mitä nämä taideteokset edustavat. Ole rohkea ja mene pintaa syvemmälle. Kaikki ei ole sitä, miltä se näyttää ensi silmäyksellä!

Otaniemen kampuksen Väre-rakennuksen julkinen taide käsittelee tasa-arvoisuuden näkökulmia laajasti. Global Equality -taideteoskokonaisuus pohtii muun muassa saamelaisuutta, nykykeramiikan suhdetta perinteiseen taidekäsityöhön Kiinassa sekä Intian naisten seksuaalisuuden ristiriitoja. Teoksissa käsitellään myös vammaisuutta, transgender-kysymyksiä ja pakolaisuutta tasa-arvon avulla.

Lisätietoja:

Tapahtuma on osa Otaniemen yö -tapahtumaa.