Väitös tietotekniikan alalta, M.Sc. Hande Topa

Laskennallinen mallinnus tunnistaa valintapaineen alaisia geenejä ja geenejä, joiden aktiivisuus riippuu ajasta
CS defence SCI computer science

M.Sc. Hande Topa väittelee perjantaina 14.12.2018 klo12 Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulussa salissa T2, Konemiehentie 2, Espoo. Väitöskirjassa "Gaussian Process Modelling of Genome-wide High-throughput Sequencing Time Series" esitellään uusia työkaluja genominlaajuisten sekvensointiaikasarjojen mallinnukseen ja genomisten piirteiden järjestämiseen niiden ajasta riippuvan aktiivisuuden mukaan. Esitettyjä menetelmiä sovelletaan tunnistamaan valintapaineen alla olevia geenivariantteja sekä geenejä, joiden aktiivisuus riippuu ajasta.

Vastaväittäjä: Associate Professor Barbara Engelhardt, Princeton University, Yhdysvallat

Kustos: professori Samuel Kaski, Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulu, tietotekniikan laitos