Sustainable textile system: Data-driven business and design -webinaari

Datan avulla voidaan luoda uusia muotoilun ja liiketoiminnan strategioita kestävien tekstiilien ja muodin mahdollistamiseksi. Tässä webinaarissa keskitytään datan rooliin tekstiili- ja muotialan kiertotalouden edistämisessä.
Sivuprofiili mallista vihreässä, koristeellisessa mekossa.
Kuva: Juha Huttununen Design: Sofia Ilmonen

Data-driven business and design- webinaari keskittyy siihen, kuinka datalla voidaan mahdollistaa ja edistää kiertotaloutta tekstiili- ja muotialalla. Dataa voidaan käyttää materiaalivirtojen ymmärtämiseen, tuotantoketjun läpinäkyvyyden parantamiseen sekä tekstiilien elinkaarten ja materiaalikiertojen suunnitteluun. Datan avulla voidaan luoda uusia muotoilun ja liiketoiminnan strategioita kestävien tekstiilien ja muodin mahdollistamiseksi.

Puhujat:

Ina Budde, perustajajäsen & toimitusjohtaja, Circular.fashion

Katie Quilici, Manager Private Labels Sustainability, Zalando SE

Tracy Kinden, Revolve Waste, NEW COTTON-projekti; TexRoad-projekti

Susanna Horn, erikoistutkija, Suomen ympäristökeskus SYKE, CircDNet -projekti

Inka Orko, Co-creation Manager, VTT, CircDNet-projekti

+ Paneelikeskustelu

Professori Kirsi Niinimäki Aalto-yliopistosta toimii webinaarin juontajana. Webinaari järjestetään yhteistyössä FINIX, NEW COTTON, CircDNet -projektien kanssa.

Designs for a Cooler Planet kuuluu Helsinki Design Weekin ja Tutkitun tiedon teemavuoden viralliseen ohjelmaan. Aalto-yliopisto on myös yksi EU:n Uuden eurooppalaisen Bauhausin kumppaneista.

#ACoolerPlanet #HelsinkiDesignWeek #NewEuropeanBauhaus #tttv21

Designs for a Cooler Planet 2021

Resource Wisdom - Designs for a Cooler Planet 2021

Helsinki Design Week on saapunut Otaniemeen – teemana resurssiviisaus

Mitä on viisasta suunnitella seuraaville sukupolville? Ainakin luksusvärejä pelloilta, puettavia aurinkokennoja ja paljon muuta - tervetuloa kurkistamaan tulevaan!

Infinite materials theme visual

Ikuiset materiaalit

Tavoitteena on kehittää biomateriaaleja, jotka eivät ole kertakäyttöisiä vaan uusiutuvia ja loputtomasti uudelleenkäytettäviä.

Loving environments visual theme

Vaalitut ympäristöt

Rakentaminen kuluttaa puolet maailman luonnonvaroista. Tutkijoiden, muotoilijoiden, arkkitehtien, julkisen sektorin ja yritysten yhteistyön avulla syntyy ideoita, jotka muuttavat elinympäristöjä ja rakennusteollisuutta kestävämmiksi.