Pilvi Takalan näyttely: Business Outsider

Aalto-yliopiston vuoden 2018 residenssitaiteilija Pilvi Takala esittelee kokoelman videotöitään ja kertoo niiden synnystä 22. toukokuuta M8 Art Space -tilassa Otaniemessä.
Pilvi Takala Aalto-yliopisto

Takala työskentelee residenssiprojektissaan Kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksella ja tutkii yrittäjätilojen muodostumista. Hän keskittyy performatiiviseen identiteettiin, käyttäytymisnormeihin ja start-up -terminologian syntyyn.

Business Outsider sisältää valikoiman Takalan teoksia, joissa leikkisiä interventioita tapahtuu yritysympäristöissä. Valeasussa tai eri performatiivisissa rooleissa – joista tunnetuin on monikansallisen konsulttiyritys Deloitten harjoittelija – Takala tutkii yhteiskunnallisia rakenteita ja rituaaleja, jotka hallitsevat jokapäiväistä elämäämme yhteiskunnallisina olentoina.

Takala tunnetaan videoteoksista, joissa hän tutkii erilaisia sosiaalisia tilanteita ja ihmisten käyttäytymistä. Narratiiviset teokset perustuvat paikkasidonnaisiin performansseihin ja interventioihin. Hän on yksi kansainvälisesti tunnetuimmista suomalaisista taiteilijoista. Takala on valmistunut Kuvataideakatemiasta vuonna 2006. Hän on opiskellut myös Glasgow School of Artissa ja viettänyt viimeiset kymmenen vuotta Amsterdamissa, Istanbulissa ja Berliinissä. Takalan uusimpia teoksia nähdään Kiasmassa 23. elokuuta avautuvassa näyttelyssä Second Shift.

Näyttelyn avajaiset 22.5. klo 17:00–19:00.

For more information, please contact:

Lisätietoa:

Kuraattori Ksenia Kaverina, Aalto-yliopisto