LASER Talks: Adaptation and Space

Tällä kertaa Aalto-yliopiston järjestämä LASER Talks -tapahtuma tarjoaa neljä mielenkiintoista esitystä ja keskustelua tilan ja sopeutumisen teemoista: nykyaikaisen ympäristön muutos ja sen haasteet – sosiaalinen, infrastruktuurinen, teknologinen, aistien, virtuaalinen, rakennettu ja rakentamaton. Tervetuloa mukaan!
Abstract image of rectangular shapes with a LASER Espoo / Helsinki logo in the centre.
Alkuperäinen kuva: Sensual Mathematics, loppunäyttely kurssista Crystal Flowers in Halls of Mirrors, Tiedekeskus Heureka, 9.5.-31.8.2017. Henri Vogt, Aalto-yliopisto. Graafinen suunnittelu: Aliina Kauranne.

Tällä kertaa Aalto-yliopiston järjestämä LASER Talks  -tapahtuma tarjoaa neljä mielenkiintoista esitystä ja keskustelua tilan ja sopeutumisen teemoista: nykyaikaisen ympäristön muutos ja sen haasteet – sosiaalinen, infrastruktuurinen, teknologinen, aistien, virtuaalinen, rakennettu ja rakentamaton. Tervetuloa mukaan!

Puhujina ovatFriederike Landau (Radboud Universiteit), Oguzhan Gencoglu (Top Data Science), Shubhangi Singhja Constantinos Miltiadis. Tapahtuman moderaattoreina toimivat professori Pia Fricker ja tohtorikoulutettava Constantinos Miltiadis.

Lue lisää tapahtumasta englanninkieliseltä sivulta.

Aalto-yliopisto liittyi mukaan LASER Talks -keskustelusarjan järjestäjiin vuonna 2020, ja ensimmäinen Suomessa järjestetty LASER Talk pidettiin tammikuussa. Koronapandemian aikana tapahtumat järjestetään verkossa. Tulevat aiheet julkaistaan vuonna 2021, tavoitteena on järjestää vuosittain 2-4 monitieteistä keskustelua Aallossa. Jos olet kiinnostunut puhumaan tapahtumassa, lähetä ehdotuksesi puheenaiheesta: [email protected]

LASER Talks -sarjaa Aallossa järjestävät:

• Laura Beloff, Professor of Visual Culture and Artistic Practices
  • Pia Fricker, Professor of Practice, Computational Methodologies in Landscape Architecture and Urbanism
  • Ksenia Kaverina, Doctoral Candidate in the School of Arts, Design and Architecture
  • Kirsi Peltonen, Senior University Lecturer in the Department of Mathematics and Systems Analysis
  • Nitin Sawhney, Professor of Practice in the Department of Computer Science, and
  • Koray Tahiroğlu, Academy Research Fellow in the Department of Media.

LASER rohkaisee vaikuttamaan alueelliseen kulttuuriympäristöön edistämällä tieteidenvälistä vuoropuhelua ja mahdollisuuksia rakentaa yhteisöjä yli 40 kaupunkiin ympäri maailmaa.

Kansainvälinen LASER Talks -keskustelusarja alkaa tammikuussa 2021

LASER Talksit ovat Leonardo/International Society for the Arts, Sciences and Technology -järjestön monitieteinen keskustelusarja, johon Aalto-yliopisto liittyi mukaan 2020. Tammikuussa tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa Suomessa.

Lisätietoa LASER Talkseista
LASER Talks at Espoo/Helsinki. Leonardo Arts Science Evening Rendezvous