Kansainvälinen LASER Talks -keskustelusarja alkaa tammikuussa 2021

LASER Talksit ovat Leonardo/International Society for the Arts, Sciences and Technology -järjestön monitieteinen keskustelusarja, johon Aalto-yliopisto liittyi mukaan 2020. Tammikuussa tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa Suomessa.
LASER Talks at Espoo/Helsinki. Leonardo Arts Science Evening Rendezvous

Aalto-yliopisto liittyi LASER Talks-keskustelusarjan (Leonardo Art Science Evening Rendezvous, LASER) järjestäjiin vuonna 2020. Suomen ensimmäinen LASER Talk pidetään 28.1.2021.

LASER Talksit on perustanut voittoa tavoittelematon Leonardo/The International Society for the Arts, Sciences and Technology (Leonardo/ISAST) -järjestö, joka keskittyy tutkimusalojen väliseen työhön, luoviin ratkaisuihin ja innovaatioihin. Järjestö tukee aloillaan arvostettujen tutkijoiden, taiteilijoiden, tieteentekijöiden ja ajattelijoiden muodostamaa verkostoa. Aaltolaiset voivat lukea Leonardon julkaisuja yliopiston verkon tai VPN-yhteyden kautta.

Keskustelusarja on avoin kaikille aaltolaisille ja suurelle yleisölle, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista. Tarkemmat tiedot ohjelmasta, puhujista ja rekisteröitymisestä julkaistaan tapahtumasivulla tammikuun 2021 alussa.

Keskustelusarja tuo yhteen vapaamuotoisten lyhyiden esitysten ja keskustelujen äärelle eri aloilla työskenteleviä taiteilijoita, tutkijoita, humanisteja ja teknologian kehittäjiä Suomessa ja ulkomailla.

Koronapandemian aikana tapahtumat järjestetään verkossa. Tavoitteena on järjestää vuosittain 2-4 monitieteistä keskustelua. Tulevat aiheet julkaistaan vuonna 2021.

Jos olet kiinnostunut pitämään LASER-puheenvuoron Aallossa, voit lähettää tiivistelmän osoitteeseen [email protected].

LASER Talks -sarjaa Aallossa järjestävät:

• Laura Beloff, Professor of Visual Culture and Artistic Practices
  • Pia Fricker, Professor of Practice, Computational Methodologies in Landscape Architecture and Urbanism
  • Ksenia Kaverina, Doctoral Candidate in the School of Arts, Design and Architecture
  • Kirsi Peltonen, Senior University Lecturer in the Department of Mathematics and Systems Analysis
  • Nitin Sawhney, Professor of Practice in the Department of Computer Science, and
  • Koray Tahiroğlu, Academy Research Fellow in the Department of Media.

LASER rohkaisee vaikuttamaan alueelliseen kulttuuriympäristöön edistämällä tieteidenvälistä vuoropuhelua ja mahdollisuuksia rakentaa yhteisöjä yli 40 kaupunkiin ympäri maailmaa.

Laser Talks Helsinki Espoo Aalto University

LASER Talks: Adaptation and Bodies in Context

Millä tavoin me (ihmiset) pystymme lajeina sopeutumaan elinympäristömme ja ympäristömme muutoksiin? Ja mitä siitä seuraa?

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.