Kuka tykkää hierarkiasta? -tapahtuma 13.11.2019 klo 9-13 Dipolissa

Tervetuloa Kuka tykkää hierarkiasta? -tapahtumaan 13.11.2019 klo 9-13 Dipoliin! Tapahtumassa hierarkiattoman työelämän hypen rinnalle tuodaan tutkimustietoa ja itseohjautuvuuteen perehtyneiden yritysten oppeja.
Kuka tykkää hierarkiasta? -tapahtuma Dipolissa 13.11.2019

On aika heittää hyvästit hapatukselle!

Tervetuloa Kuka tykkää hierarkiasta? -tapahtumaan, jossa hierarkiattoman työelämän hypen rinnalle tuodaan tutkimustietoa ja itseohjautuvuuteen perehtyneiden yritysten oppeja. Tilaisuudessa itseohjautuvuudesta alustavat johtavat kansainväliset tutkijat sekä aiheeseen vihkiytyneet kotimaiset tutkijat ja yritykset.

Tapahtumasta vastaa Aalto-yliopiston, Haaga-Helian ja Tampereen yliopiston kaksivuotinen Minimal Organizational Design (MODe) -hanke, jossa tutkitaan itseohjautuvuuden käytäntöjä ja työkaluja suomalaisissa organisaatioissa. www.moderesearch.fi

Tapahtumaan mahtuu mukaan 250 osallistujaa. Ilmoittaudu tapahtumaan yllä olevan "Ilmoittaudu"-linkin kautta!

Tilaisuus on englanninkielinen kahvitaukoon asti, jonka jälkeen jatketaan suomeksi.

Keynote-puheenvuorot kuullaan Durhamin yliopiston apulaisprofessori Martyn Griffiniltä ja Tavistock Instituten konsultti Juliet Scottilta. Griffin on tutkinut 20 brittiläistä organisaatiota, jotka käyttävät itseorganisoitumiseen sosiokratian periaatteita, Scott puolestaan Tavistock Instituten yli 70-vuotista arkistoa autonomisten tiimien ja organisaatioiden toiminnasta.

Ohjelma:

09.00-09.15 Welcome, opening words. What does MODe research do?
Johanna Vuori, Mode Research Group

09.15-10.00 Keynote: A Democracy to Come? The Possibilities, the Paradoxes and the Pitfalls of Non-Hierarchical Organizing
Martyn Griffin, Assistant Professor, Durham University

10.00-10.45 Keynote: Social Dynamics of Self-Organizing in the Light of Historical Evidence
Juliet Scott, Principal Consultant, artist-in-residence, Tavistock Institute

10.45-11.00 Q&A Session

11.00-11.30 Coffee Break

11.30-12.15 Paneelikeskustelu: Miltä itseohjautuvuus tuntuu?

Itseohjautuvuutta kehittävät Debora, JCDecaux Finland, Telia Finland, Metso Minerals ja Suomen Tilaajavastuu jakavat käytännön kokemuksia ja oppejaan itseohjautuvuudesta.

12.15-12.45 Puheenvuorot

Puheenvuoro: Itseohjautuvuuden eri muodot
Frank Martela, MODe-tutkimusryhmä

Puheenvuoro: Itseohjautuvuus käytännössä
Perttu Salovaara, MODe-tutkimusryhmä

12.45-13.00 Loppusanat
Tuukka Kostamo, MODe-tutkimusryhmä

Tilaisuuden juontaa Aurora Airaskorpi. Aurora on Kaskas Median johtava viestintäasiantuntija, joka johtaa Kaskas Median ja Slushin yhteistä tutkimuspitchauskilpailua ja Skolar-tutkijayhteisöä.

Nähdään marraskuussa! Lisätietoja tapahtumasta löytyy myös Facebookista ja Twitteristä