Tapahtumat

Koulutus opettajille: Oppimisen tiede - Kuinka toteuttaa kognitiivista psykologiaa STEM-koulutuksessa

Unite-yliopistoverkosto tarjoaa 14 pedagogista koulutustilaisuutta Aalto-yliopiston opettajille keväällä 2022. Mukaan ovat tervetulleita myös tohtoriopiskelijat ja post doc -tutkijat, joilla on opetusvastuuta. Kognitiivinen psykologia on edistänyt oppimisen ymmärtämistä, mutta miten näitä strategioita voidaan soveltaa opetuskäytäntöihin? Toistaiseksi harvat kouluttajat ovat tietoisia näistä lupaavista strategioista. Siksi tässä työpajassa osallistujat pääsevät tutustumaan joihinkin havaintoihin, jotka ovat saaneet vankkaa tukea vuosikymmenien tutkimuksesta. Koulutus järjestetään verkossa.
kuvituskuva opiskelijoista

Unite! tarjoaa 14 koulutuksen sarjan verkostonsa yliopistojen opettajille, luennoitsijoille ja tiedekunnille, jotka ovat kiinnostuneita jakamaan ja kehittämään opetus- ja oppimiskäytäntöjä. Kutsumme sinut tapaamaan Unite-kollegoitasi kuudesta muusta eurooppalaisesta yliopistosta ja kuulemaan, miten opetusta ja oppimista edistetään eri kumppanuusyliopistoissa.

Oppimisen tiede
Kuinka soveltaa kognitiivista psykologiaa STEM-koulutuksessa

Keskiviikkona 9. maaliskuuta 2022, klo 10.15–13 (9.15–12 CET)

Koulutuksessa keskustelemme siitä, kuinka kuusi kognitiivisen psykologian strategiaa voidaan toteuttaa STEM-koulutuksessa. Osallistujat oppivat lisää ihmisen muistin ja oppimisen perustutkimuksesta sekä strategioiden soveltamisesta ja toteuttamisesta.

Oppimistulokset

• Ymmärrät ja tiedät enemmän oppimisen tieteestä kognitiivisen psykologian näkökulmasta.
  • Tutustut keskeisiin käsitteisiin ja strategioihin sekä niiden toteuttamiseen opetuksessa ja kursseja suunniteltaessa.
  • Saat käsityksen siitä, miten oppimisen kognitiivista tutkimusta tehdään ja miten tulevia tutkimuksia suunnitellaan.
  • Keskustelet ja harjoittelet kuinka keskeiset strategiat, kuten konkreettiset esimerkit, voivat edistää oppilaiden oppimista.

Kohderyhmä: Opettajat, opetuksen suunnittelijat, poliitikot

Kouluttajat: Marcus Lithander ja Ph.D. Elizabeth Keller KTH Royal Institute of Technologysta, Ruotsista

Yhteyshenkilö: Marcus Lithander, sähköposti [email protected]

Ilmoittautuminen

Ennakkoilmoittautuminen vaaditaan ja se tapahtuu Uniten Metakampus-alustalla. Jos et ole ennen käyttänyt Metakampusta, kannattaa tarkistaa esitteen viimeiseltä sivulta, miten rekisteröinti tapahtuu. Esite on englanniksi. Ilmoittautumisaika päättyy 31.1.2022.

Lisätietoa

Esitteestä löytyy tietoa kaikista kevään 2022 aikana tarjolla olevista koulutuksista.

Aktiviteetteja - verkkoseminaareja, kursseja ja koulutustapahtumia - johtavat kumppanikorkeakoulujen pedagogiset asiantuntijat, ja ne ovat ilmaisia ​​Unite-yhteisölle. Kaikki koulutukset ovat englanniksi.

Yliopistoverkosto Unite!