Tapahtumat

Hebocon Finland 2020: leikkisä lähestymistapa robotiikkaan ja robottien valmistukseen

Robottikilpailu rohkaisee rakentamaan omia robotteja – aiempia taitoja ei edellytetä.
Hebocon event, people performing and watching the performance
Kuva: Juanbv

Tule mukaan Hebocon Finland 2020 -tapahtumaan ja yhteissuunnittelutyöpajaan suunnittelemaan kulttuuritoimintaa syrjäytymisvaarassa oleville nuorille. Tapahtuma on suunnattu erityisesti kirjastoissa ja muissa instituutioissa työskenteleville ja se on avoin yleisölle.

Tilaisuudessa esitellään vaihtoehtoinen osallistumismuoto, Hebocon, joka perustuu kokeilemiseen ja epäonnistumiseen, ja joka rohkaisee tee se itse -kulttuuriin leikkisällä lähestymistavalla. Hebocon-robottitaistelun jälkeen suunnitellaan toimia, joilla voidaan tukea syrjäytymisvaarassa olevia nuoria ja kannustaa heitä osallistumaan.

Työpaja on osa tutkimusta, jonka tarkoituksena on tukea esteetöntä ja rajatonta luonnontieteiden oppimista luokkatilojen ulkopuolella. Erityistä huomiota kiinnitetään syrjäytymisvaarassa oleviin nuoriin. Siksi työpajaan osallistuvien henkilöiden tausta ja heidän työpajan aikana tekemänsä toimenpiteet dokumentoidaan videon ja tekstin muodossa.

Työpaja on osa SySTEM 2020 -projektia, joka on Euroopan unionin rahoittama hanke tiedeoppimisen yhdistämiseksi luokkahuoneen ulkopuolelle. Hebocon Finland 2020 -tilaisuuden järjestävät uuden median apulaisprofessori Teemu Leinonen ja tutkija Eva Durall Aalto-yliopiston LeGroup-tutkimusryhmästä yhteistyössä vierailevan tutkijan Kiyoshi Suganuman kanssa Yamaguchin taiteen ja median keskuksesta.

Hebocon Finland -robottiturnaus Ison Omenan lavalla klo 13:00

Huom! ilmoittaudu täällä