Friday Night LIVE: Reaching for the Stars

How far can we reach beyond Earth? What will we find out there? What can space teach us?
Friday Night LIVE

Kuinka kauas avaruuteen voimme nähdä?
Mitä löydämme sieltä?
Mitä maailmankaikkeus meille opettaa?

Avaruus on aina kiehtonut meitä ja saanut mielikuvituksemme syttymään. Vaikka maailmankaikkeus on taitava piilottamaan salaisuutensa, kiitos rohkeiden ja sinnikkäiden tutkijoiden, tiedämme avaruudesta nyt enemmän kuin koskaan.

Lähde kurkottamaan tähtiin kanssamme!

Teemme torstai-illastasi maagisen matkan! Live showssa Aalto-yliopiston huippuasiantuntijat ottavat kantaa ihmistä iäti askarruttaneisiin kosmisiin kysymyksiin. Professorit Esa Kallio, Anne Lähteenmäki ja Jaan Praks, yrittäjä Bruce Clayhills ja Metsähovin radiotutkimusaseman johtaja Joni Tammi yhdessä juontaja Oona Kallelan ja Polirytmi-bändin kanssa luovat illasta ainutlaatuisen, säkenöivän kokemuksen.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:
Elina Karvonen, Kumppanuudet ja yritysyhteistyö
050 364 1446

Aalto-yliopisto tekee uraa uurtavaa avaruustutkimusta. Keräämme  parhaillaan varoja uuden radiovastaanottimen hankintaan Metsähovin radiotutkimusasemalle, joka on Suomen ainoa tähtitieteellinen radio-observatorio. Metsöhovin pääinstrumentti on 14-metrinen radioteleskooppi,  jota käytetään kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Sen tuottamaa havaintodataa hyödynnetään muun muassa aktiivisten galaksien, Auringon ja maapallon pyörimisen tutkimisessa.