Feel the Future Field Trip: Kierrätyskeskus & kiertotalous

Tervetuloa alumnien ja opiskelijoiden Feel the Future -retkelle 14.10. klo 14, 15 tai 16. Tutustumme kiertotalousteemalla Kierrätyskeskuksen Shops2Hubs -toimintaan, hub-tiloihin ja yrittäjiin sekä Plan B -verstaisiin.
Kierrätyskeskuspaja

Career Design Labin syksy sisältää mielenkiintoisia kohtaamispaikkoja eri organisaatioiden esitellessä vastuullisen työn tulevaisuusvisioita. Kohteet vaihtuvat kuukausittain. Lähde mukaan kierrokselle ja tutustu organisaatioihin, joissa tehdään kestävää tulevaisuutta oivaltavin keinoin.

Tämä Feel the Future -visioretki kiertotalousteemalla tehdään Kierrätyskeskukseen, jossa Alumni Network Boardin jäsen ja kierrätyskeskus 2.0 HUB -yritysyhteisön innostaja Isabella Haas tutustuttaa meidät Shops2Hubs -toimintaan, hub-tiloihin ja yrittäjiin. Kierroksella vieraillaan myös Nihtisillan myymälässä ja lajittelussa sekä esitellään Plan B verstaat.

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus on vuonna 1990 perustettu yleishyödyllinen yritys, jonka tavoitteena on vähentää luonnonvarojen kulutusta, kasvattaa ympäristötietoisuutta sekä lisätä osallistumisen ja työnteon mahdollisuuksia.

Kiertotalousajattelu luo uusia liiketoimintamahdollisuuksia ja työpaikkoja. Tulevaisuudessa se tulee olemaan yritysten strategian ja toiminnan ytimessä ja vaikuttamaan sekä yrityksien johtajiin, että jokaiseen työntekijään. Kaikki Kierrätyskeskuksen tuotto käytetään yrityksen toiminnan ja tavoitteiden edistämiseen eli paikalliseen ympäristötyöhön ja työllistämiseen. Lähes kaikki Kierrätyskeskuksen työntekijät osallistuvat koulutukseen, jonka avulla he pystyvät toimimaan työssään oikein, tunnistamaan toiminnan ympäristövaikutuksia ja ymmärtämään toiminnan perusajatuksen. Shops2Hubs hankkeeseen osallistuvat paikalliset kiertotalousyrittäjät luovat jätteetöntä tulevaisuutta yhteisön voimalla.

www.kierratyskeskus.fi/tietoa_meista/hankkeet/shops2hubs

Paikka: Kierrätyskeskus, Kutojantie 3, Espoo

Aika ja esittelijä:

1. klo 14-15 (Isabella Haas ja Anu Rissanen)
  2. klo 15.30-16.30 (Isabella Haas ja Anu Rissanen)
  3. klo 17-18 (Englanniksi, Isabella Haas)

Ryhmään mahtuu 10 henkeä, jotta voimme pitää turvavälejä kierroksella.

Tule katsomaan mitä kaikkea upeaa syntyy kierrätysmateriaalista!

Feel the Future Field Trip ilmoittautuminen

More information: