Tapahtumat

Aalto-yliopisto 3.0 – Nyt keskustellaan opetuksesta, kestävästä kehityksestä ja infrastruktuureista

Kutsumme aaltolaiset jatkamaan keskustelua Aalto-yliopiston strategiatyötä Oppimiskeskukseen 27.3.2019!
Banner for Aalto University strategy kick off

Tervetuloa jatkamaan Aalto-yliopiston strategiatyötä Oppimiskeskukseen 27.3. Strategiatyön kick-off-tilaisuudessa aaltolaiset äänestivät keskeisiksi teemoiksi muiden muassa opetuksen, kestävän kehityksen ja infrastruktuurit, ja nyt syvennymme näihin yhteisön valitsemiin teemoihin.

Tilaisuudessa aiheeseen johdattavat vararehtorit Petri Suomala (opetus) ja Ossi Naukkarinen (kestävä kehitys) sekä professori Jukka Seppälä (infrastruktuurit). Alustusten jälkeen pääset keskustelemaan ja antamaan näkemyksesi aiheisiin liittyvistä keskeisistä kysymyksistä strategiatorin kolmessa pisteessä:

Opetus: Työelämä muuttuu nopeasti, ja myös elinikäisen oppimisen tarve muuttaa koulutusta. Mihin Aallon tulisi keskittyä tulevaisuuden osaajien kouluttamisessa? Miten kehittää tutkintorakenteita? Entä miten meidän tulisi lähestyä jatkuvaa oppimista tai verkko-opetusta?

Vastaamaan pääset tästä (lomake on englanninkielinen)

Kestävä kehitys: Aalto-yliopisto on sitoutunut ensimmäisenä yliopistona Suomessa edistämään toiminnassaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Mitä kestävän kehityksen haasteita Aallon erityisesti tulisi ratkaista? Miten tutkimuksemme tulisi edistää näitä tavoitteita? Miten kehitämme kampustamme?

Vastaamaan pääset tästä (lomake on englanninkielinen)

Infrat: Tutkimus- ja opetusinfrastruktuurit ovat välttämättömiä monilla aloillamme, ja kilpailukyvyn säilyttämiseksi niitä on kehitettävä ja päivitettävä jatkuvasti. Miten parannamme ja tuemme infrastruktuurejamme? Mitä niistä tulisi priorisoida? Miten varmistamme infrojemme tehokkaan käytön? Entä niiden rahoitus?

Vastaamaan pääset tästä (lomake on englanninkielinen)

Kaikki aaltolaiset tervetuloa, tarjolla kahvia ja pientä purtavaa.

Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä.

Aika: ke 27.3. klo 12.30–14.30
Paikka: Harald Herlin -oppimiskeskus, Otaniementie 9

Tutustu yhteisöpalautteeseen tammikuun kickoff-tilaisuudesta (Strategy kickoff analysis -pdf) kirjautumalla aalto.fi/3.0.

Katso video tammikuisesta strategiatyön kickoff-tilaisuudesta.

aalto.fi/3.0