Aalto Double Degree Day 22.11.22

Ensimmäistä kertaa järjestettävä Double Degree Day kutsuu Aalto-yhteisön Kandidaattikeskukseen oppimaan, keksimään ja murtamaan myyttejä liittyen kansainvälisiin yhteistutkinto-ohjelmiin. Päivän aikana voit piipahtaa mm. “Pitch the Programme!” -hissipuheita kuuntelemassa, “Double Degree Talks” -paneelia seuraamassa tai kiertää vapaasti tapahtuma-alueen ständeillä kyselemässä ja keskustelemassa.
Aalto double degree day_2022

Kansainväliset Double Degree eli kaksoistutkinto-ohjelmat ovat maisteriohjelmia, jotka kahden tai useamman eri maan korkeakoulut järjestävät yhteistyössä. Näissä ohjelmissa voit opiskella vähintään kahdessa eri yliopistossa ja valmistua molemmista. Voit siis opiskella esimerkiksi yhden vuoden eurooppalaisessa yhteistyöyliopistossa ja toisen Aallossa, ja saada näin maisterintutkinnon molemmista yliopistoista. Aallolla on kaksoistutkinto-ohjelmia yhteistyöyliopistojen kanssa yli kymmenessä maassa ympäri Eurooppaa.

Opiskelijalle tapahtuma tarjoaa mahdollisuuden:

- kartoittaa kansainväliseen urapolkuun valmistavia maisteriohjelmia omalla alalla

- punnita kaksois- tai jopa kolmoistutkinnon hyötyjä itselle

- oppia lisää kohdeyliopistoista ja -maista

- kuulla kokemuksia nykyisiltä opiskelijoilta

Double Degree Day on mahdollisuus myös Aallon henkilökunnalle tutustua partneriyliopistoihimme, kansainväliseen yhteistyöhön sekä yhteistutkinto-ohjelmien hyötyihin. Sekä akateeminen että muu henkilöstö ovat lämpimästi tervetulleita tapahtumaan!