Aalto Design Talks - Stefan Diez

Tervetuloa muotoilija, professori Stefan Diezin vierailuluennolle! Luento on osa Aalto Design Talks -luentosarjaa.
Stefan Diez, kuva: Daniel Delang

Aalto Design Talks -luentosarja esittelee suunnittelija Stefan Diezin.

Diez on saksalainen suunnittelija ja Office Diezin perustaja. Yhdessä tiiminsä kanssa hän tutkii laajaa muotoilun kirjoa ja luo palkittuja huonekaluja, ruokailuvälineitä ja tarvikkeita yhteistyössä kansainvälisesti tunnettujen valmistajien kanssa, kuten e15, emu, Hay, Rosenthal, Thonet, Vibia, Wagner ja Wilkhahn.

Diez Officelle on ominaista innovointi, joka perustuu tekniseen asiantuntemukseen, vaistoon ja kokeilemisen intohimoon. Jotkut Diezin tuotteista ​​ovat saaneet kansainvälisiä muotoilupalkintoja, kuten “Designpreis der Bundesrepublik Deutschland”, “IF Gold Award” ja “Red Dot Best of the Best Award”. Vuosina 2007-2014 Stefan Diez toimi teollisen muotoilun professorina HFG Karlsruhessa. Vuodesta 2018 Stefan Diez on toiminut teollisen suunnittelun professorina Universität für Angewandte Kunst -yliopistossa Wienissä.

Diez työskentelee intensiivisesti materiaalien ja tekniikan kanssa ja pyrkii intohimoisesti selvittämään niiden rajoituksia. Yhdessä toimistonsa kanssa hän kehittää tuotteita, jotka ovat tarkkoja, mutta yksinkertaisia ​​ja ennen kaikkea vastaavat ihmisten tarpeisiin.

Diez on myös Habitare-suunnittelukilpailun 2019 päätuomari.

Diez Office