2022 Energy Forum -seminaarisarja – Tulevaisuuden energiajärjestelmät

Tule ja verkostoidu Suomen energiasektorin avainpelaajien kanssa, jotka esittelevät näkemyksiään tulevaisuuden energiajärjestelmistä.
Electrical Grid court. Fingrid
Voimalinjapiha. Fingrid

The top-level seminar series throughout the autumn presents the projects and views of key players in Finland's energy sector on the energy systems of the future, the cureent situation, as well as the vision for the future.

This seminar series also functions as a discussion forum and chance to network with faculty and others in the energy field.

The seminars will take place on Tuesdays at 16.15–17.30 and they are open to all who are interested. The first half hour is reserved for presentations and the rest is for discussion and networking.

Students at Aalto University will also be able to attend an introductory course linked with the lecture series: Introduction to advanced energy solutions, which will cover the same topics.

Welcome!

All seminars are held on Tuesdays, starting at 16.15.

Week number

Hosting AAE major

37

13 Sept Enhanced biogas production in Municipal Wastewater treatment Michael Recktenwald (Kemira) Industrial Energy Processes
38 20 Sept

Green Electrication and Hydrogen economy in https://www.linkedin.com/company/advanced-energy-solutions-aae-community/Finland – cornerstones of sustainable energy independency

Simo Säynevirta (ABB) Energy Systems and Markets
39 27 Sept

Deep energy renovation concepts

Mikko Iivonen (Rettig ICC) Energy in Buildings and Built Environment
40 4 Oct Pathways to fossil free transportation Teemu Sarjovaara (Neste) Energy Conversion Processes
41 11 Oct Constructing low carbon building and what is the role of energy  Miimu Airaksinen (SRV) Energy in Buildings and Built Environment
42 18 Oct

No Seminar - Exam Week

43 25 Oct Future energy source for non-road mobile machinery Arno Amberla (Proventia) Energy Conversion Processes
44 1 Nov Energy efficiency potential of demand-based ventilation and air-conditioning systems in commercial buildings Panu Mustakallio (Halton) Energy in Buildings and Built Environment
45 8 Nov What is happening in distribution network  Elina Lehtomäki (Caruna) Energy Systems and Markets
46 15 Nov Role of renewable methane in energy transition Ilona Järvinen (St1) Industrial Energy Processes
47 22 Nov How to manage the changing energy system? Jussi Jyrinsalo (Fingrid) Energy Systems and Markets
48 29 Nov Combustion tomorrow Joonas Kattelus (Oilon) Energy Conversion Processes

Seminar materials can be found in MyCourses after each seminar as well as on our LinkedIN page!

Master's Programme in Advanced Energy Solutions

Tämä luentosarja on osa Advanced Energy Solutions -maisteriohjelmaa – tutustu ohjelman neljään pääaineeseen alla olevien linkkien kautta!

Energy Systems and Markets - Advanced Energy Solutions, Master of Science (Technology)

Energiajärjestelmien kehityksessä tähdätään tällä hetkellä kestävyyteen, älykkyyteen ja joustavuuteen. Muutoksessa tarvitaan uudenlaista ajattelua energian lähteiden, tuotannon, markkinoiden, siirtämisen ja käytön suhteen. Master's Programme in Advanced Energy Solutions on erinomainen keino aloittaa tulevaisuuden energiajärjestelmän muovaaminen.

Pääaineen opinnoissa hahmotetaan energiajärjestelmien perusteet, nykyisten energiaratkaisujemme haasteet ja mahdollisia tapoja rakentaa kestävää tulevaisuutta.

Students working in the lab

Energy Conversion Processes - Advanced Energy Solutions, Master of Science (Technology)

Tiesitkö, että Suomen kaikki rakennukset voitaisiin lämmittää aurinkoenergialla? Tai tiestikö, että viruksien kulkeutumista ilmateitse määrittävät virtausmekaaniset ja termodynaamiset ilmiöt?

Jos haluat olla mukana ratkaisemassa tulevaisuuden kannalta elintärkeitä haasteita, Master's Programme in Advanced Energy Solutions voi olla etsimäsi koulutusohjelma. Kestävät energiakonversioprosessit ovat avainasemassa energiajärjestelmän kehityksessä, johon maisteriohjelma tarjoaa lyhyen ja pitkän aikavälin ratkaisuja sekä työkaluja ongelmien ratkaisemiseen.

Students in the lab

Energy in Buildings and Built Environment - Advanced Energy Solutions, Master of Science (Technology)

Tiesitkö, että tällä hetkellä rakennusten osa primäärienergian loppukulutuksesta on 40 % ja sähkönkulutuksesta noin 50 %?

Master's Programme in Advanced Energy Solutions on erinomainen valinta sinulle, jos haluat tehdä osasi ilmastonmuutoksen, sisäilman laadun ja muiden yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemiseksi. Opiskelemalla tehokasta energiankäyttöä rakennus- ja talotekniikassa sekä LVI-järjestelmien suunnittelua voit tehdä töitä kestävien ja mukavien sisätilojen puolesta.

Students in the house lab with test dummy

Industrial Energy Processes - Advanced Energy Solutions, Master of Science (Technology)

Jos sinua kiinnostaa ura yhteiskunnan energia-asioiden parissa tai tulevaisuuden teollisten energiaratkaisujen kehittäjänä, Master's Programme in Advanced Energy Solutions voi olla sinulle erinomainen valinta. Industrial Energy Processes and Sustainability -pääaine tarjoaa perustason tiedot ja syventävää tietoa teollisista energiaprosesseista, esittelee teollisuuden tämän hetken keskeisimmät energiahaasteet ja valaisee mahdollisia polkuja kestävään tulevaisuuteen.

Two students in the battery lab