Strategiamme

Tehtävä, arvot ja tapa toimia

Tehtävä, arvot ja tapa toimia ohjaavat pitkän aikavälin suuntaamme. Sivulta löydät vinkkejä ja inspiraation lähteitä omaan työhösi ja opiskeluusi.
A bridge by the sea, image shot from the air in the evening. Photo by Aalto University / Aleksi Poutanen
A wooden tower with Aalto logo and a lot of people around it

Tehtävä: rakennamme kestävää tulevaisuutta

Tutkimus

Teemme korkealaatuista tutkimusta ja saavutamme läpimurtoja tieteessä, taiteessa, tekniikassa, taloudessa ja niiden yhtymäkohdissa.

Koulutus

Innostamme tulevaisuuden muutoksentekijöitä.

Vaikuttavuus

Uudistamme yhteiskuntaa tutkimukseen perustuvan tiedon, luovuuden ja yrittäjämäisen ajattelutavan avulla. Luomme uudenlaisia ratkaisuja maailman suuriin haasteisiin.

Three women and two men sitting together with a laptop on a desk between them

Arvot ja tapa toimia

Vastuullisuus

Työskentelemme kestävällä tavalla hyvinvoinnin ja paremman maailman puolesta.

Rohkeus

Tähtäämme korkealle. Tartumme haasteisiin joustavasti, luovasti ja intohimoisesti.

Yhteistyö

Yhteisön monimuotoisuus on vahvuutemme, ja yhdessä saamme aikaan enemmän.

Eettiset periaatteet - arvot käytäntöön

Eettiset periaatteet (Code of Conduct) muodostavat Aalto-yhteisön kulttuurin perustan, ja toteutamme niiden avulla arvojamme ja tapaamme toimia.

Tutustu eettisiin periaatteisiimme
Kaksi henkilöä kampuksella.

Arvomme – ideoita ja inspiraatiota

Students

Kestävä kehitys

Aallossa tuotetaan tietoa ja ymmärrystä sekä luodaan ratkaisuja, jotka mahdollistavat hyvinvointia yhden maapallon rajoissa.

Mies ja nainen juttelevat kahdelle opiskelijalle, joilla teekkarilakit päässä

Yhdenvertainen, monimuotoinen ja inklusiivinen Aalto

Rakennamme inklusiivista yhteisöä, jossa yhteisömme jäsenet tuntevat yhteenkuuluvuutta ja voivat täysipainoisesti elää työn ja opintojen arkea tasavertaisina.

Kaksi henkilöä kampuksella.

Eettiset periaatteet - arvot käytäntöön

Aalto-yliopisto
Walk in my shoes, illustration by Anna Muchenikova.

Kulje kengissäni

Jotta voimme ymmärtää toisen ihmisen ajatuksia, näkökulmaa tai hänen kohtaamiaan haasteita, meidän on hyvä kulkea pieni matka hänen kengissään. Aaltolaiset kertovat, minkälaista on juuri heidän kengissään.

Ihmiset
Opiskelijat juhlivat lukukauden aloitusta opiskelijahaalareissa. Kuva: Lasse Lecklin

Tätä kaikkea on opiskelu Aallossa

Tutustu opiskelijoiden ja Aalto-yliopistosta valmistuneiden tarinoihin

Opiskelu Aallossa
Hyvinvoinnin avaimet

Oasis of Radical Wellbeing

Autamme sinua ja yhteisöäsi löytämään keinoja oman hyvinvoinnin kehittämiseen.

Aalto University strategy 3.0, web banner (square)

Suunnitelmat 2024-2027

Tutustu strategisiin suunnitelmiimme vuosille 2024-2027

Strategiamme

Aiheeseen liittyviä uutisia

Minna Tuusa and Anu Honkalinna.
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Kokeilua, riskinottoa, uuden etsimistä – yrittäjähenkinen ajattelu läpäisee koko Aallon

Aalto-yliopiston työntekijöille yrittäjähenkinen ajattelu tarkoittaa esimerkiksi sitä, että uskalletaan kokeilla rohkeasti uutta.
The Visentools objects enable people to tell stories with visual metaphors. From left: Thomas Tuominen, Janina Saarnio, Robin Gustafsson, Mikko Illi and Shena Saj. Photo: Susanna Oksanen.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Uusi visuaalisen tiimityöskentelyn malli perustuu metaforiin ja mobiilisovellukseen

Tyypillinen ongelma tiimityöskentelyssä on epätasapaino: yleensä vain muutama osallistuja työskentelee aktiivisesti, eikä kaikkien ääni tule lainkaan kuuluviin. Visentools-hankkeen ratkaisussa hyödynnetään visuaalisia työkaluja ja haptisuutta eli tuntoaistillisuutta. Niiden avulla luodaan tiimeille merkityksellisiä ja osallistavia kokouksia ja työpajoja. Hanketta rahoittaa Business Finland, ja sitä on pilotoitu toukokuusta lähtien.
Opiskelijoita ja henkilökuntaa kuvattuna yläperspektiivista. Ihmiset kävelemässä eri suuntiin. Liikettä kuvassa.
Yliopisto Julkaistu:

Anna näkemyksesi elävään strategiaamme – vastaa vuoden 2023 yliopiston ennakointikyselyyn

Kaikki aaltolaiset ja kumppanit ovat lämpimästi tervetulleita jakamaan ajatuksiaan. Kysely on auki 30. syyskuuta saakka.
Elokuvaaja Iiris Sjöblad ja ohjaaja Emilia Hernesniemi radikaalista luovuudesta kertovan dokumenttielokuvan kuvauksissa. Kuva: Hayley Le
Mediatiedotteet, Yliopisto Julkaistu:

Emilia Hernesniemi ohjaa Aalto-yliopistolle dokumenttielokuvan

”Radikaalia luovuutta tarvitaan aina, kun haluamme muuttaa maailmaa”