Palvelut

Sähköpostien ohjaaminen Aalto-yliopiston ulkopuolelle (vain opiskelijat)

Sähköpostin ohjaaminen Aalto-yliopiston ulkopuolelle on sallittua ainoastaan opiskelijoille. Jos käyttäjä on Aalto-yliopiston henkilökuntaa tai hänellä on tuplarooli (henkilökuntaa ja opiskelija), on sähköpostin ohjaaminen ulos Aallosta kielletty Aallon politiikan Politiikka sähköpostin ja pikaviestinnän käsittelystä Aalto-yliopistossa yksiköille ja henkilökunnalle kohdan 2.3 mukaisesti. Lisätietoja löydät täältä.

IT-politiikkoja

IT:n velvoittavat ohjeet ja käytännöt, salassapitositoumus (salassapitosopimus, vaitiolosopimus, vaitiolositoumus, NDA, non disclosure agreement) tulostussääntö, sääntö sähköpostin ja pikaviestinnän käsittelystä yms. löytyvät tätä sivulta.

Mikäli olet Aalto-yliopiston opiskelija, voit halutessasi ohjata Aalto-sähköpostisi haluamaasi Aalto-yliopiston ulkopuoleiseen sähköpostiosoitteeseen. Postin edelleenohjaus tehdään Aalto-yliopiston webmailin kautta.

Varmista ohjausta tehdessäsi, että kohdeosoitteesta ei puolestaan ole ohjausta takaisin Aalto-yliopiston sähköpostiisi, jolloin vältetään viestien kimpoaminen osoitteesta toiseen (ns. mail loop).

Alla olevan ohjeen avulla kaikki Aalto-sähköpostilaatikkoosi saapuvat viestit siirtyvät määrittelemääsi ulkoiseen sähköpostiosoitteeseen, ja poistaa ne sitten Aalto-sähköpostilaatikostasi.

1. Kirjaudu sisään palveluun osoitteessa https://outlook.office.com
  2. Valitse sivun oikeasta yläkulmasta ratas-kuvakkeen alta Asetukset > Näytä kaikki Outlookin asetukset.
  3. Mene kohtaan Sähköposti > Edelleenlähetys.
  4. Laita rasti ruutuun Ota edelleenlähetys käyttöön, kirjoita sähköpostiosoite, ja klikkaa Tallenna.

Huom! Jos haluat säilyttää viestit myös Aalto-postilaatikossasi, rastita myös ruutu Edelleenlähetettyjen viestien kopiot säilytetään.

Edelleenlähetyksen saa pois päältä ottamalla rastin pois ruudusta, ja klikkaamalla Tallenna.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.