Palvelut

Pikaohje: taiteelliset ja ei-tekstuaaliset tuotokset ACRISissa

Tietoa taiteellisten tuotosten opetus- ja kulttuuriministeirön tiedonkeruuseen liittyvistä kriteereistä ja pikaopas taiteellisten ja ei-tekstuaalisten tuotosten lisäämiseen.

Taiteellisten tuotosten kriteerit

Taiteelliset tuotokset vastaavat ACRIS-järjestelmässä tutkimustuotoksia. Alla on taiteellisten tuotosten kriteerit, jotka noudattavat opetus- ja kulttuuriministeriön tiedonkeruun ohjeita:

• Julkaisu on syntynyt tekijän tai tekijöiden tarkoituksellisen, taiteelliselle näkemykselle perustuvan toiminnan myötä. Vähintään yhdellä tekijällä tulee olla yhteys korkeakouluun ja taiteellinen toiminta liittyy henkilön toimenkuvaan korkeakoulussa.
  • Tuotoksen on oltava julkisesti esillä ja saatavilla yleisölle ainakin rajoitetun ajanjakson ajan.
  • Tuotos on tilattu, vastaanotettu tai sitä on käytetty taiteellisiin tarkoituksiin jonkin ulkoisen, yliopiston ulkopuolisen organisaation toimesta.
  • Tuotos on käynyt läpi vertaisarvioinnin. Tämä tarkoittaa, että joku muu kuin suunnittelija tai taiteilija itse on päätänyt – pääasiassa taiteellisin perustein – esittää tai julkaista tuotoksen. Ulkopuolinen taho voi olla kuraattori, tuottaja, tilaaja, kustantaja tai itsenäinen raati tai muu taho.
  • Tuotoksen julkisuus pitää voida todentaa jälkeenpäin.

Pikaohje: taiteellisten tai ei-tekstuaalisten tuotosten lisääminen ACRISiin

1. Kirjaudu Aalto-tunnuksillasi osoitteessa acris.aalto.fi
  2. Klikkaa Add content -painiketta sivun oikeassa reunassa.
  3. Valitse Research outputs. Erilaiset kategoriat ilmestyvät valikkoon oikealle. Valitse Artistic and non‐textual form
  4. Erilaiset taiteellisiin tuotoksiin tai muotoiluun liittyvät kategoriat näkyvät oikealla. Valitse näistä sopiva pohja.
  5. Lisää kenttiin tarvittavat tiedot.
  6. Valitse Status-kohdasta vaihtoehto For validation.
  7. Lopuksi tallenna klikkaamalla Save.
Taiteellisten ja ei-tekstuaalisten tuotosten lisääminen ACRISiin

Takaisin ACRIS-ohjeiden pääsivulle:

Kaikki ACRIS-ohjeet

Tälle sivulle on koottu linkit kaikkiin ACRIS-ohjeisiin. ACRIS, Aalto Current Research Information System, on Aalto-yliopistoon tutkimustietojärjestelmä. Tutkimustietojärjestelmään tallennetut tiedot näytetään julkisessa Research.aalto.fi-portaalissa.

ACRIS-ohjeet

ACRIS (Aalto Current Research Information System) on Aalto-yliopiston tutkimustietojärjestelmä. Järjestelmässä on ajantasaista tietoa Aalto-yliopiston tutkimuksesta ja taiteellisesta toiminnasta. Tiedot näkyvät julkisesti Research.aalto.fi-portaalissa.

Yellow dots and a magnifying glass
Tätä palvelua tarjoaa:

Tutkimus- ja innovaatiopalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.