Palvelut

Muualla kuin Aallossa tehtyjen julkaisujen lisääminen ja itselle kuulumattomien julkaisujen hylkääminen

Ohjeet siihen, miten voi kirjata toisen organisaation palveluksessa tehtyjä julkaisuja sekä kuinka itselle kuulumattomat julkaisut voi hylätä niin, etteivät ne näy enää profiilissa.

Muualla kuin Aallossa tehtyjen julkaisujen lisääminen ACRISiin

Aalto-yliopiston tutkijat voivat lisätä ACRIS-järjestelmään julkaisuja, jotka on julkaistu ennen tutkijan Aaltoon tulemista. Tämä on hyödyllistä, jos haluaa tutkimusportaalin profiiliin mahdollisimman kattavan julkaisuluettelon tai luoda ansioluettelon ACRIS-järjestelmässä.

HUOM! Muista käyttää julkaisussa aiempaa afiiliaatiotasi Aalto-affiliaation sijasta.

Pikaohje:

1. Tuo tutkimustuotos ACRISiin tai lisää se käsin.
  2. Poista kaikki sisäiset Aalto-affiliaatiot ja lisää tietoihisi ulkoinen affiliaatio.
  3. Lisää tuotokseen kohdassa Add the organisational unit vaihtoehto Not published at Aalto University.
  4. Ethän lataa kokotekstitiedostoja muualla kuin Aallossa julkaistuista tuotoksista.
  5. Valitse tietueen tilaksi For validation ja tallenna tietue klikkaamalla Save.
  6. ACRIS-henkilöstö validoi tietueen, jonka jälkeen se on julkisesti näkyvillä tutkimusportaalissa

Ohjeet PDF-tiedostona

Example on how to disclaim content in ACRIS

Tutkimustuotoksen hylkääminen

Jos löydät julkaisuluettelostasi julkaisun, jonka kirjoittaja/tekijä et ole, paina pientä rataskuvaketta, joka ilmestyy julkaisun kohdalle, kun viet hiiren listan oikeaan reunaan ja valitse Not mine - Disclaim content. Kirjoita lyhyt kuvaus siitä, miksi olet hylkäämässä tämän tutkimustuotoksen (esim. "ei kuulu minulle")

Takaisin ACRIS-ohjeiden pääsivulle:

Kaikki ACRIS-ohjeet

Tälle sivulle on koottu linkit kaikkiin ACRIS-ohjeisiin. ACRIS, Aalto Current Research Information System, on Aalto-yliopistoon tutkimustietojärjestelmä. Tutkimustietojärjestelmään tallennetut tiedot näytetään julkisessa Research.aalto.fi-portaalissa.

ACRIS-ohjeet

ACRIS (Aalto Current Research Information System) on Aalto-yliopiston tutkimustietojärjestelmä. Järjestelmässä on ajantasaista tietoa Aalto-yliopiston tutkimuksesta ja taiteellisesta toiminnasta. Tiedot näkyvät julkisesti Research.aalto.fi-portaalissa.

Yellow dots and a magnifying glass
Tätä palvelua tarjoaa:

Tutkimus- ja innovaatiopalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.