Palvelut

Käyttäjätunnuksen aktivointi ilman vahvaa tunnistautumista

Saat sähköpostiviestin - Welcome to Aalto University! – kun digitaalinen identiteettisi on luotu. Sinun tarvitsee aktivoida identiteettisi saadaksesi käyttäjätunnuksen ja salasanan.

Aktivoinnin voi tehdä joko itsepalveluportaalissa https://salasana.aalto.fi tai käymällä Aalto-yliopiston IT-palveluiden asiakaspalvelussa.

Käyttäjätunnuksen aktivointi henkilökohtaisella rekisteröintilinkillä

Jos et voi käyttää pankkitunnuksia tai poliisin myöntämää sirullista henkilökorttia, tai käydä IT-palvelupisteessä, käytä aktivointiviestissä saamaasi henkilökohtaista rekisteröintilinkkiä. Tällöin aktivointi tapahtuu ilman vahvaa tunnistautumista.

1. Aloita aktivointi klikkaamalla saamassasi viestissä olevaa linkkiä.

2. Tarkista puhelinnumerosi kohdassa Mobile phone number (Puhelinnumero).

Puhelinnumero pitää alkaa + tai 00 ja sisältää maakoodin. Puhelinnumeron numerojen välillä ei saa olla välejä tai muita merkkejä. (Malli oikeasta muodosta +358501234567)

Jos puhelinnumerosi on oikein ja oikeassa muodossa , klikkaa Send activation code (Lähetä vahvistuskoodi) ja jatka eteenpäin. Jos se ei ole oikein, ota yhteys [email protected]i

Activate-ID-week-authentication_send-activation-code

3. Saat koodin tekstiviestinä “Vahvistuskoodisi Aalto-käyttäjätunnuksen aktivointia varten on xxxxxx”.

4. Syötä koodi kenttään Activation code (Vahvistuskoodi) ja klikkaa Verify Code (Vahvista).

Activate-ID-week-authentication_verify-code

5. Jos saat virheilmoituksen Confirmation code is incorrect (Vahvistuskoodi on virheellinen), yritä uudelleen. Kun saat ilmoituksen Verified, select action below (Vahvistettu, valitse toiminto alta), klikkaa Next> (Seuraava>).

Activate-ID-week-authentication_verified-next

6. Valitse I accept the Policy of information systems usage at Aalto University (Hyväksyn Aalto-yliopiston...)  ja klikkaa Confirm (Vahvista).

Activate-ID-week-authentication_confirm

7.  Käyttäjätunnuksen aktivointi onnistui. Käyttäjätunnuksen tiedot (tunnus ja mahdollinen Aalto-sähköpostiosoite) toimitetaan sähköpostitse alla näkyvään henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen, kun tunnus on luotu. Tunnuksen luominen kestää yleensä muutaman minuutin. Tunnuksen salasanan saat luomisen jälkeen tekstiviestinä aktivoinnissa vahvistettuun puhelinnumeroon.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.