Palvelut

Aalto Wikin uuden teeman Aalto Generic Group Theme -ohjeistus

Teema koostuu kahdesta osasta: itse teemapluginista sekä Confluence News Macro pluginista. News Macro plugin on itsenäinen, sitä siis voidaan käyttää teemasta riippumatta, mutta Aalto Generic Group Themen toiminta riippuu siitä, että myös News Macro plugin on asennettu.

Teeman komponentit

Teema koostuu seuraavista komponenteista:

• Visuaaliset muutokset
  • Työtilapohja
  • Sivupohja
  • Makro muokatun sivupaneelin sisällön asettamiseksi

Visuaaliset muutokset

Tämä komponentti muutta Confluencen oletusulkoasua seuraavasti:

• Aalto-logo lisätään vasempaan yläreunaan
  • Muokattava tekstialue lisätään oikeaan yläreunaan
  • Sivun otsikkoon lisätään muokattava taustakuva
  • Sivun otsikkoon lisätään muokattava alaotsikko
  • Sivun otsikkoon lisätään muokattava huomioalue
  • Tyylitelty sivupaneeli
  • Muokattavissa oleva sivun otsikoiden väritys

Edellämainittuja ominaisuuksia muokataan "Configure theme" valinnan kautta, joka löytyy tilan työkaluista, välilehdeltä "Look and feel".

Tässä oli alustavat ohjeet. Tarkemmat ja kuvalliset suomenkieliset ohjeet on liitetty tämän sivun liitteeksi PDF-muodossa.

Liittyviä ohjeita

Aalto Wiki - työkalu yhteistyölle

Aalto Wiki on yhteistyötyökalu Aalto-yliopiston henkilökunnalle. Aalto Wikissä käytetään Atlassianin tuottamaa Confluence -yhteistyöohjelmistoa.

Aalto University Wiki: Käyttöönotto

Aalto University Wiki on yhteistyötyökalu Aalto-yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Aalto Wiki: Uuden wikialueen luominen

Aalto Wiki on yhteistyötyökalu Aalto-yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.