Palvelut

Aalto Wiki: Uuden wikialueen luominen

Wikit ovat yksinkertaisia verkkosivustoja, joissa voit lukemisen ohella lisätä ja muokata sisältöjä työtiloissa (henkilökohtainen työtila tai yhteistyötila). Oikeudet jakamalla voit myös työskennellä Wikissä Aallon ulkopuolisten henkilöiden kanssa.

Aalto Wiki

Aalto Wiki on yhteistyötyökalu Aalto-yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Aalto Wiki http://wiki.aalto.fi

Aalto Wikissä olevat valmiit ryhmät:

• aalto_users on koko Aalto-yliopisto
  • aalto_student on opiskelijat (osajoukko aalto_usersista)
  • aalto_staff on henkilökunta (osajoukko aalto_usersista)
  • haka_users on suomalaisten yliopistojen ja korkeakoulujen käyttäjiä

Voit luoda Aalto Wikiin oman wikialueen joko henkilökohtaiseen tai jonkin työryhmän käyttöön. Wikialueen perustaja määrittää ylläpitäjänä alueen julkisuuden ja avoimuuden sekä vastaa alueesta ja sen mahdollisesta varmuuskopioinnista.

1. Jos luot uuden wikialueen, varmista, että vähintään ryhmällä aalto_student on lukuoikeudet tilaan (mahdollistaa kaikkien Aalto-yliopiston opiskelijoiden pääsyn tilaan)
  2. Luo sivu harjoitustyöryhmää varten ja nimeä se (esim. "hypermystiikan perusteet ryhmä 1")
  3. Klikkaa kohtaa Restrictions sekä Edit (alhaalta). Valitse Choose users ja määrittelee tarvittavat oikeudet (jos henkilöä ei löydy, pyydä häntä kerran kirjautumaan wikiin, jotta hän löytyy käyttäjähakemistosta). Tallenna sivu.
  4. Kaikki sivun alisivut ja liitteet näkyvät vain omalle harjoitustyöryhmälle. Voit myös antaa halutessasi oikeudet myös opettajalle tai assistentille.

Laajemmat ohjeet uuden wikialueen perustamiseen: https://wiki.aalto.fi/pages/viewpage.action?pageId=7962633

Liittyviä ohjeita

Aalto University Wiki: Käyttöönotto

Aalto University Wiki on yhteistyötyökalu Aalto-yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Aalto Wikin uuden teeman Aalto Generic Group Theme -ohjeistus

News Macro plugin on itsenäinen, sitä siis voidaan käyttää teemasta riippumatta, mutta Aalto Generic Group Themen toiminta riippuu siitä, että myös News Macro plugin on asennettu.

Aalto Wiki - työkalu yhteistyölle

Aalto Wiki on yhteistyötyökalu Aalto-yliopiston henkilökunnalle. Aalto Wikissä käytetään Atlassianin tuottamaa Confluence -yhteistyöohjelmistoa.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.