Palvelut

Aalto Version: Tunnuksen hakeminen Haka-luottamusverkoston ulkopuoliselle käyttäjälle

Ulkopuolisten käyttäjien erillisiä tunnuksia koskevat periaatteet

• Erilliset tunnukset ovat niitä käyttäjiä varten, joilla ei ole Haka-tunnuksia.
  • Erillistä tunnusta voi hakea vain Aalto-yliopiston henkilökunnan jäsen.
  • Erillistä tunnusta ei voi käyttää missään muussa Aalto-yliopiston järjestelmässä, tunnus koskee vain versionhallintajärjestelmää (version.aalto.fi).
  • Ulkopuoliset käyttäjät näkevät vain ne projektit (repositories), joihin heille on erikseen annettu oikeudet sekä projektit, joiden näkyvyys on julkinen (public).
  • Ulkopuoliset käyttäjät eivät voi luoda uusia projekteja.
  • Erilliset tunnukset suljetaan ja käyttäjätiedot poistetaan, kun tunnuksia ei ole käytetty 12 kuukauteen.

Tunnuksen hakeminen ulkopuoliselle käyttäjälle

1. Mene selaimella osoitteeseen https://selfservice.esupport.aalto.fi/ssc/app%23/order/2068/ ja anna ulkopuolisen käyttäjän sähköpostiosoite (E-mail address).
Klikkaa Continue to confirmation, tarkista tiedot, ja klikkaa Confirm lähettääksesi kutsuviesti.

Fill out the email address field and press Send - button

2. Kutsuttava käyttäjä saa sähköpostiinsa linkin version.aalto.fi –tunnuksen hakemiseksi.

External user will receive an email with a link to the application.

Sähköpostissa lähetetty linkki ohjaa lomakkeelle, jossa pyydetään tiedot tunnuksen hakemiseksi (nimi ja puhelinnumero ovat pakollisia tietoja).

3. Kun käyttäjä on täyttänyt hakemuksen, lomake siirtyy järjestelmän pääkäyttäjien käsiteltäväksi. Hakemuksen hyväksymisen jälkeen käyttäjälle luodaan tunnus ja lähetetään sähköpostitse linkki salasanan asettamista varten.

4. Kun ulkopuoliselle käyttäjälle on luotu tunnus, lähetetään tunnusta pyytäneelle Aalto-yliopiston työntekijälle (kutsujalle) tieto tunnuksen luonnista.

5. Ulkopuolisen käyttäjän tunnukselle voidaan nyt antaa oikeudet tarvittaviin projekteihin.

Liittyviä ohjeita

Aalto Version: Pikaopas

Aalto Version Control System on tutkimuksen, opetuksen ja opiskelun ohjelmistokehitystyötä tukeva palvelu.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.