Palvelut

Aalto pilviposti - usein kysytyt kysymykset

Pilvipostiin liittyviä kysymyksiä.

Ohjeet pilvipostiin siirtymiseen: Aalto-pilvisähköposti | Aalto-yliopisto

Mistä tiedän onko sähköpostini pilvessä?

Kirjaudu osoitteeseen outlook.office.com. Jos se onnistuu, olet siirtynyt pilvipostiin.

En pääse sähköpostiini - tulee virheilmoitus "Your sign-in was blocked..."

Virheilmoitus: "Your sign-in was blocked. We've detected something unusual about this sign-in. For example, you might be signing in from a new location, device, or app. Before you can continue, we need to verify your identity. Please contact your admin."

Monivaiheisen tunnistautumisen (MFA, 2FA) aktivointisi ei ole jostain syystä onnistunut.

Katso ohjeet täältä: Monivaiheinen tunnistautuminen Aallon Office 365 -tileillä.

Pilvipostin spam-suodatus

Pilvipalvelun spammisuodatus ei ole yhdenmukainen meidän vanhan suotimemme kanssa, joten kannatta tarkastaa Junkmail-kansion silloin tällöin ja asettaa väärät positiiviset postit oikeiksi.

Näistä voi myös raportoida Microsoftille:

1. webmailissa (outlook.office.com) mene Junk Email kansioon

2. valitse viesti hiiren oikealla > klikkaa Mark as not junk

3. dialogissa Report as not junk klikkaa Report

4. raportti lähtee Microsoftille.

Lisää tietoa Microsoftin sivuilla.

Katso myös: Outlook Add-in

Onko pilvipostissa pakko käyttää Microsoft Outlook appia puhelimessa?

Kyllä, jos haluat saada sähköpostisi myös puhelimeen. Aalto-sähköposti puhelimeen (iPhone ja Android)

Miksi ennen ei voinut käyttää Microsoft Outlook appia?

Aiemmin on-premise maailmassa tämä oli tietoturvasyistä kielletty. Nyt kuitenkin pilvipostissa se on tietoturvasyistä ainoa sallittu client työsähköpostin lukemiseen. Muuta clienttia käyttävä asettaa kaikki muut Aalto sähköpostit vaaraan.

Miksi resurssipostilaatikosta lähettäminen ei onnistu Outlookissa?

Jos resurssipostilaatikkonne ei ole vielä siirretty pilvipostiin, lähettäminen onnistuu vain "vanhassa" webmailissa.

Avaa laatikko suoralla webmail-osoitteellaan https://mail.aalto.fi/owa/ResurssipostilaatikonSähköpostiosoite (esim.  https://mail.aalto.fi/owa/[email protected])

Jos tämäkään ei onnistu, pitää laatikko siirtää pilvipostiin.

Milloin resurssipostilaatikkomme siirtyy pilvipostiin?

Resurssipostilaatikoita siirretään pilvipostiin jollakin aikataululla. Suurin osa on jo siirretty. Jos resurssipostilaatikkonne ei ole vielä siirtynyt, tiedustelut IT Service Deskiltä (servicedesk.aalto.fi tai [email protected])

Minulla on myös toinen tili osoitteessa outlook.office.com. Kuinka pääsen Aalto-postiini?

Avaa Aalto-postisi toisella selaimella.

Ohjeita

Aalto-pilvisähköposti

Linkki Aalto-sähköpostin webmail-versioon sekä linkkejä sähköpostiohjeisiin.

IT-palvelujen tietosuojailmoitus

IT-palvelujen tietosuojailmoituksessa kuvataan yliopiston tietosuojakäytäntöjä, jotka koskevat Aalto-yliopiston Tietotekniikkapalveluiden (Aalto ITS) tuottamien palveluiden ja toteuttamien prosessien yhteydessä kerättäviä ja käsiteltäviä henkilötietoja.

Someone working on a laptop typing.

Aalto-sähköposti puhelimeen (iPhone ja Android)

Ohjeet sähköpostitilin määrittämiseen puhelimeesi sekä ohjeet, kuinka tuot omat Outlookin yhteystietosi puhelimeesi.

outlook app logo

Tilin lisääminen Thunderbirdiin

Parhaan käyttökokemuksen Aalto-sähköpostista saat käyttäessäsi sähköpostia Microsoft Outlookilla.

Mac Mailin käyttöönotto Aalto-yliopiston tietokoneissa

Ohjeet Mac Mailin käyttöönottoon Aalto-ylipiston tietokoneissa.

Outlook-postilaatikko Macille

Microsoft Outlookkia on mahdollista käyttää myös Mac-tietokoneissa. Näiden ohjeiden avulla saat Outlook-postilaatikon käyttöön Macissa.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.