Opetus ja oppiminen

Hilma-verkosto tarjoaa sukupuolentutkimuksen opintoja opettajille ja opiskelijoille

Aalto-yliopisto on vuoden 2021 alusta alkaen kansallisen sukupuolentutkimusverkosto Hilman jäsen. Kansallisen sukupuolentutkimusverkoston päätarkoitus on järjestää verkkokursseja sekä kandidaatti- että maisteritutkinto-opiskelijoille. Lisäksi se järjestää pedagogista koulutusta opetushenkilökunnalle.

Sukupuoleen, rotuun, intersektionaalisuuteen ja tasa-arvoon liittyvät kysymykset ovat verkon kurssitarjonnan ytimessä, ja niillä on suuri merkitys osallistavan työkulttuurin luomisessa yliopistossa ja muualla.

Kaikilla Aalto-yliopiston opiskelijoilla on pääsy Hilma-kursseille, joten kerrothan kollegoillesi ja opiskelijoillesi mahdollisuudesta! Kurssit ja ilmoittautuminen.

Tutkintotason kurssien lisäksi Hilma tarjoaa myös opettajille koulutusta (5 x 5 opintopistettä) feministisessä yliopistopedagogiikassa. Kurssit tarjoavat mahdollisuuden jatkokoulutukseen ja benchmarking-mahdollisuuden opettajille, jotka ovat kiinnostuneita sukupuolentutkimuksesta ja monimuotoisuudesta.

Kurssit ja ilmoittautuminen

Personal Impact

Personal Impact kokoaa yhteen Aallossa opetettavia, opintopisteellisiä kursseja esimerkiksi itsensä johtamisesta, arvoista, merkityksellisyydestä ja hyvinvoinnista.

Personal Impact hero page logo