Muut opinnot

ECOL - European Common Online Learning

ECOL - European Common Online Learning verkostoon kuuluu seitsemän Euroopan johtavaa kauppakorkeakoulua. Verkoston ajatuksena on laadukkaiden online-kurssien tarjoaminen verkoston yliopistojen kesken. Aalto-yliopistossa verkoston kurssit ovat avoinna kauppakorkeakoulun opiskelijoille. Kursseilla opiskelijat tekevät yhteistyötä muualla Euroopassa opiskelevien kauppatieteilijöiden kanssa ja saavat näin kansainvälisen ulottuvuuden tutkintoon kotoa käsin.

ECOL -verkoston jäsenet

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun lisäksi verkostossa ovat mukana:

• Rotterdam School of Management, Alankomaat
  • ESADE Business School, Espanja
  • Universita Commerciale Luigi Bocconi, Italia
  • Wirtschaftsuniversität Wien, Itävalta
  • University of St. Gallen, Sveitsi
  • Copenhagen Business School, Tanska

Kurssitarjonta ja kurssien hyväksiluku

Tarjolla olevat kurssit ovat kanditasoisia, mutta myös maisteriopiskelijat voivat hakea kursseille vapaasti. Tarjolla olevat kurssit löydät alla olevasta PDF-tiedostosta.

ECOL -kurssit voi hyväksilukea Aallon tutkintoon esimerkiksi vapaasti valittavina opintoina. Kurssin suorittamisen jälkeen opiskelijan tulee hakee kurssin hyväksilukua Aallon hyväksilukuohjeiden mukaisesti.

Hakuohjeet

Haku järjestetään kaksi kertaa vuodessa: marraskuussa kevään kursseille ja toukokuussa syksyn kursseille. ECOL-hakulomakkeen löydät kauppakorkeakoulun hakuportaalista hakuaikana.

Opiskelijat voivat hakea enintään kymmenelle eri kurssille, joiden ensisijaisuusjärjestyksen he ilmoittavat hakemuksella. Paikat kursseille jaetaan hakemusten saapumisjärjestyksessä (niin kauan kuin paikkoja riittää). Kukin hakija voi tulla valituksi yhdelle kurssille.

Ollakseen hakukelpoinen, opiskelijan keskiarvon tulee olla vähintään 3 (hyvät taidot).

Haku kevään 2024 ECOL kursseille järjestetään 10.-24.11. Haku syksyn 2024 ECOL kursseille järjestetään toukokuussa 2024.

ECOL-kurssien ja online-opetuksen hyötyjä

• Ympäristöä säästävä tapa kerryttää kansainvälistä kokemusta
  • Joustavuus, kurssille voi osallistua mistä vain
  • Päästä kokemaan miten muissa maissa lähestytään kurssin aihealuetta