Uusia lahjoittajia sosiaalisesta mediasta
Haluamme kasvattaa lahjoittajien joukkoa, jotta voimme mahdollistaa korkealaatuisen opetus- ja tutkimustyön myös tulevaisuudessa. Kampanjointi sosiaalisessa mediassa on yksi varteenotettava keino innostaa mukaan uusia lahjoittajia.
Syksyllä 2022 toteutimme sosiaalisessa mediassa Kuvittele maailma -kampanjan, jossa kutsuimme ihmisiä luomaan kestävää tulevaisuutta. Keräsimme lahjoituksia, mutta herättelimme myös keskustelua tieteen, teknologian, taiteen ja talouden mahdollisuuksista. Kampanjan tulokset kannustavat meitä jatkamaan varainhankintaa sosiaalisessa mediassa.
Näkyvyys kasvattaa tietoisuutta
Suomessa yliopistoille lahjoittaminen ei ole vielä arkipäivää. Harva tietää, että tällä hetkellä Aallon kuluista 60 prosenttia katetaan opetusministeriön vuosibudjetista ja peräti 40 prosenttia muista lähteistä hankitulla rahoituksella. Näkyvyydellä digitaalisessa maailmassa, kuten esimerkiksi hakukoneissa, verkkosivuilla, sähköpostissa ja sosiaalisessa mediassa, on keskeinen rooli tietoisuuden kasvattamisessa ja lahjoittamisen arkipäiväistämisessä.
Silloin tällöin, kuukausittain tai merkkipäivänä
Kertalahjoituksen lisäksi Aalto-yliopistoa voi tukea myös kuukausilahjoituksella. Kuukausittainen sijoitus tulevaisuuteen on vaikuttava lisä muun sijoitussuunnittelun rinnalle.
Jatkossa Aalto-yliopistolle voi tehdä myös merkkipäivälahjoituksen. Pidä vaihtoehto mielessä, kun seuraavan kerran mietit omia lahjatoiveitasi tai sopivaa lahjaa jollekulle toiselle. Lahjoitus päivänsankarin kunniaksi on aineeton lahja, jolla on kestävä vaikutus.
Suomi tarvitsee osaajia ja globaalit ongelmat ratkaisijoita. Siksi me jatkamme työtämme korkealuokkaisen koulutuksen ja tutkimustyön hyväksi.
Teksti: Jaana Eloranta
Aalto-yliopisto
Aalto-yliopisto
Lahjoitus yliopistolle on sijoitus parempaan tulevaisuuteen. Yhdessä voimme ratkaista yhteiskunnan suurimpia haasteita. Lue lisää
- Julkaistu:
- Päivitetty: