Lahjoita tulevaisuus

Lämmin kiitos tuestasi Aalto-yliopistolle!

Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä. Kuva Jaakko Kahilaniemi

Ilkka Niemelä, Aalto-yliopiston rehtori

Lämmin kiitos tuestasi ja tervetuloa lukemaan katsausta toiminnastamme, jota olet osaltasi mahdollistamassa. Nostamme tässä julkaisussa esille edellisvuoden tapahtumia, valotamme nykyisiä hankkeita ja kurkistamme myös tulevaan.

Yksi viime vuoden kohokohdista oli opiskelijoiden paluu kampukselle. Pitkän tauon jälkeen oli ilo saada Otaniemi taas kuhisemaan innostunutta energiaa! Kesällä päättyi valtion vastinrahakampanja, joka sekin antoi aihetta iloon: saimme lahjoituksia 7,4 miljoonaa euroa, ja opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämän 7 miljoonan euron vastinrahan turvin kokonaissumma lähes kaksinkertaistui.

Vuosi toi mukanaan myös ikäviä uutisia Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Olen kuitenkin ylpeä, kuinka nopeasti reagoimme yhteisönä ja esimerkiksi keräsimme lahjoituksia Ukrainasta tulleiden opiskelijoiden tueksi.

Maailmanpolitiikan epävarmuus ja ilmastokriisi korostavat entisestään Suomen kilpailukyvyn tärkeyttä. Ratkaisujen löytäminen työvoimapulaan ja vihreän siirtymän nopeuttamiseen on nyt keskeistä. Olemme Aallossa valmistautuneet nostamalla jo useamman vuoden ajan opiskelijoiden aloituspaikkojen määrää ja kouluttamalla monialaisia ammattilaisia, jotka kykenevät tarttumaan tilanteen tuomiin mahdollisuuksiin.

Hyvinvoiva Suomi tarvitsee TKI-investointeja sekä uusia osaajia. Lahjoittajana olet mukana turvaamassa korkeatasoisen opetus- ja tutkimustyön jatkumista. Yhdessä rakennamme kestävämpää tulevaisuutta.

Kiitos!

Ilkka Niemelä
Aalto-yliopiston rehtori

A-logo on dock

Aalto-yliopisto

Lahjoitus Aalto-yliopistolle on sijoitus kestävään ja kilpailukykyiseen Suomeen. Yhdessä voimme ratkaista yhteiskunnan suurimpia haasteita!

Lahjoitustapa
Valitse lahjoitussumma