Kampus

Mervi Antila and Nathalia Mussi Weidlich

Aalto University, Otaniemi stories: Mervi Antila & Nathalia Mussi Weidlich, Students of Applied Arts / Photographer: Sinikoski

”Saimme suomalaisen muotoilun klassikkoja käytettäväksi materiaalina. Alun epäröinnistämme käyttää niitä muodostui konsepti työllemme. Milloin materiaalista tulee ”pyhä” muotoiluesine? Mihin vedetään raja? Voiko tämän muuttaa tekemättömäksi? Nämä kysymykset tulivat esiin kuin itsestään kiduttaessamme ikonisia Artek-tuoleja: loimme niihin uutta pintaa iskemällä niitä kivillä, roiskimme niihin värejä, kokosimme niitä uudelleen ja lisäsimme niihin uusia elementtejä. Riippumatta siitä, miten paljon työstimme jotain esinettä, lopputulos oli kuitenkin sen alkuperää kuvastava.”

Mervi Antila ja Nathalia Mussi Weidlich, soveltavan taiteen opiskelijat