Aalto-yliopiston kesäkoulu

Viisi vinkkiä vapaa-ajalle jos vierailet Aalto-yliopistossa talvella tai alkukesästä

Kansainväliset opinnot mahdollistavat uuden kaupungin ja kulttuurin kokemisen. Onneksemme Aalto-yliopiston kampuksen läheisyydessä on paljon tekemistä.
Laughing students in front of Dipoli in the winter, in warm clothing
Opiskelijoita talvisella kampuksella. Kuva: Unto Rautiainen, Aalto-yliopisto
People iceskating in the snow
Kuva: Helsinki Partners, Jussi Hellsten

Luistelu

Haluatko kokeilla siipiäsi talviurheilussa? Luistelu on yksi kaupunkilaisten suosima liikuntamuoto. Pääkaupunkiseudulla on useita ilmaisia luistinratoja, jotta kuka tahansa voi nauttia urheilusta kotinsa läheisyydessä. Mikäli tarvitset tarvitset luistimet, jotkin kentät, kuten Brahenkenttä tai Tapiolan jääpuutarha, mahdollistavat niiden vuokraamisen kohtuulliseen hintaan.

Two people walking in wintery Kaivopuisto shore
Kuva: Helsinki Partners, Jirina Alanko

Helsingin saaret

Helsingin saaret vetävät puoleensa vierailijoita myös talvella ja alkukeväästä. Kauniin vanhan Eiran läheisyydessä Etelä-Helsingin Uunisaari ja sen ravintola kutsuvat vieraita. Seurasaari on ulkoilmamuseo, joka esittelee historiallisia rakennuksia eri puolilta maata. Muista vain valmistautua tuuleen!

Two people standing on the terrace of Löyly after a sauna bath, looking out to the sea.
Kuva: Helsinki Partners, Maija Astikainen

Sauna ja talvituinti

Suomalainen sauna ja talviuinti ovat yhdistelmä, jonka jälkeen elo on euforinen. Helsingissä on lukuisia paikkoja, joissa voit kokeilla talviuintia matalalla kynnyksellä, kuten Allas Sea Pool, Löyly ja Sompasauna. Kylmään veteen meneminen on jännittävää, mutta palkitsevaa.

Café Regatta in winter
Kuva: Alex Bao, Helsinki Partners

Cafe Regatta

Cafe Regatta on helsinkiläinen klassikko, joka tarjoilee herkkuja meren rannalla, vain 30 minuutin kävelymatkan päässä kaupungin keskustasta. On jopa olemassa sanonta, että et ole ehta helsinkiläinen, jos et ole maistanut Regatan tuoreita kanelipullia. Talvella voit lämmitellä kahvilan nuotiolla tai käpertyä peittoon ja nauttia lämpimästä juomasta.

Amos Rex Museum in Winter
Kuva: Jussi Hellsten, City of Helsinki

Museot

Joskus sää edellyttää sisäaktiviteetteja. Helsingin seudulla on runsaasti museoita, jotka esittelevät sekä paikallisia että kansainvälisiä taiteilijoita. Kesäkoulun tiimin suosikkeja ovat monipuolinen Espoon modernin taiteen museo EMMA, arkkitehtonisesti huomionarvoinen Amos Rex sekä Didrichsenin taidemuseo, joka oli ennen Marie-Louise ja Gunnar Didrichsenin koti.

Group of student sitting on the benches outside Väre building.

Custom Programs – What we offer

Memorable academic and cultural experiences. Customise a short-term program for your students at Aalto University.

Aalto University Summer School
Group picture of students from UNIST university holding their diplomas and wearing face masks in A Grid building, Aalto University.

'We knew we were in good hands' – Custom Programs hosted students from South Korea in customised study program

Aalto University Custom Programs invited engineering students from UNIST university in South Korea for a short-term study program in Digital Business, Advanced Technologies and Innovation.

Kaksi opiskelijaa kävelemässä Kauppakorkeakoulun ulkopuolella.

Räätälöidyt ohjelmat

Aalto-yliopiston räätälöidyt ohjelmat mahdollistavat lyhyet ohjelmat ja opintovierailut opiskelijoillesi.

Aalto-yliopiston kesäkoulu
Cordelia in a blue winter jacket, pictured smiling with a snowy forest in the background.

Summer School Alum story: “Digital Business Master Class was a wonderful supplement to my MBA”

With a background in Marketing and Brand Management, Cordelia Blanchard was looking for short-term exchange possibilities and found the Digitial Business Master Class by Aalto University Summer School.