Aalto University Energy Science Initiative

Aalto Energy Science Initiative (ESCI) on Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulun johtama strateginen aloite. Aloitteessa keskitytään monitieteelliseen koulutukseen ja opiskelijoiden osallistumiseen ajankohtaisiin energia-aiheisiin. Ydintoiminta perustuu Perustieteiden korkeakoulun tieteellisiin vahvuuksiin, mutta ESCI:ssä on mukana ihmisiä koko yliopistosta.

Aalto University / ESCI kenno

ESCI:n toimintaan sisältyy oppimiskeskus ja innovointitila Energy Garage (Sähkömiehentie 4G, K4-rakennus), jonka tavoite on lisätä opiskelijoiden sitoutumista energia-alaan.

Energy Garage johtaa monitieteistä energiaopetusta, jonka sivuaine on avoin kaikille Aalto-yliopiston maisteriopiskelijoille, mukaan lukien kansainväliset opiskelijat. Ohjelma on kolmen Aallon korkeakoulun kuuden vastuuhenkilön yhteinen hanke.

Energy Garage

Garage on paikka, jossa voi harrastaa energia-aiheisiin liittyvää keskustelua, vuorovaikutusta, opetusta, rakentamista, testausta tai vain pitää hauskaa aiheen ympärillä. Energia-ala ja -yhtiöt ovat olleet hankkeesta myönteisen kiinnostuneita, ja on todennäköistä, että tästä seuraa jonkinlaista yhteistyötä.

Aalto University / Energy Garage