Yrittäjyys ja innovaatiot

Entä jos yrityksesi voisi hyötyä hybridikiihdyttämöstä?

Aalto Startup Center tarjoaa valmiiksi räätälöidyn ohjelman startup-yritysten tarpeisiin. Se yhdistää perinteisen hautomon ja kiihdyttämöohjelman parhaat puolet. Autamme varhaisen vaiheen startup-yrityksiä saavuttamaan tavoitteensa koulutuksen, neuvonnan ja ohjauksen avulla. Tuemme yrityksiä kasvamaan, kehittymään ja kaupallistamaan tuotteitaan tehokkaammin.
AaltoSlush6

Aalto Startup Center sijaitsee Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella. Edistämme monin tavoin yrittäjyyttä ja tutkimuslähtöisten ideoiden kaupallistamista ja teemme läheistä yhteistyötä Aalto-yliopiston innovaatiopalveluiden kanssa.

Kaupallistamisen lisäksi Aalto Startup Center keskittyy avaruusteollisuuden parissa toimiviin startup-yrityksiin sekä urbaaneja liikenneratkaisuja tarjoaviin yrityksiin.

Mitä tapahtuu hybridikiihdyttämössä?

Aalto Startup Center johtaa Business Generator -ohjelmaa, jonka tunnuslause on “ideasta vaikuttavuuteen”. Ohjelma kestää 12 kuukautta ja se voi tarvittaessa jatkua 12 lisäkuukauden ajan.

Business Generator -ohjelma tarjoaa startup-yrityksille tukea, valmennusta, työkaluja ja moderneja, yhteisöllisiä työtiloja sekä laajoja verkostoja varainhankintaan. Tiimit-ohjelman tarkoitus on vahvistaa yritysten liiketoimintaa ja auttaa niitä laajentamaan toimintaansa.

Aalto-yliopistossa luodaan ennennäkemättömiä tutkimusinnovaatioita. Aalto Startup Centerin tehtävä on auttaa näitä tiimejä kohti toimivaa liiketoimintaa tukemalla tiimien kehitystä jokaisella tasolla. Vuosien mittaan yksi Startup Centerin erityisvahvuuksista on ollut nimenomaan kasvuyritysten pitkäaikainen seuranta.

Sen lisäksi, että tutkimusinnovaatioita autetaan liiketoiminnaksi, Aalto Startup Center on mukana EIT:n kaupunkiliikenteen kiihdyttämöohjelmassa sekä Euroopan avaruusjärjestö ESA:n yrityshautomossa (ESA Bic), jotka molemmat antavat rahoitusmahdollisuuksia valituille yrityksille.

Aalto Startup Center johtaa Korean Startup Centeriä osana laajempaa kansainvälistä yhteistyötä. Korean startup-yritykset saavat saman palvelun kuin paikalliset startupit, mikä auttaa heitä saavuttamaan tavoitteensa lisätä yrityksensä vaikutusta sekä Pohjoismaiden että Euroopan markkinoilla.

Aalto Startup Centerillä on vahvat yhteydet suuryrityksiin, ja monet käytettävissä olevista mentoreistamme ovat kokeneita yritysjohtajia. Asiakas- ja kumppanuussuhteita muodostuu säännöllisesti. Aalto Startup Centerin toive onkin rakentaa molempia osapuolia hyödyttäviä suhteita – kiihdyttämö on näiden yhteistyömahdollisuuksien ja kumppanuuksien summa.

Aalto Startup Center