Xmas Demo Day 2019 kuvina

Kokoelma kuvia Xmas Demo Day'stä 5. joulukuuta 2019, Väreen Kukkapuro Caféssa.
media lab demo day
URL kopioitu

Photo by Mikael Nyberg, University of Turku

Tältä älytekstiilit voivat näyttää – itsepuhdistuvaa puuvillaa tai painatus, joka muuttaa väriä

YLE Svenskan artikkeli 'Beyond e-Textiles'-projektista ja 'Interlaced'-näyttelystä Turun yliopistossa
Ihmiset istuvat pöydän ääressä, jolla on papereita, kyniä ja värikkäitä kuusikulmiokortteja.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Lasten oppimistulosten eroihin etsitään parannusta uudella hankkeella Espoossa – tavoitteena ennaltaehkäistä sosiaalista eriytymistä

Lasten oppimistaitojen tukemisella on suuri vaikutus muun muassa jatko-opiskeluun ja työllistymiseen.
Mukana UKK-karkeloissa pyörivät myös valtapeleissä syrjään sysätyt UKK:n kilpailijat sekä tarinan viehko kertoja, Lottotyttö. Kuva: Kapsäkki.

Voiko esittävän taiteen vaikuttavuutta mitata? Tutkijat taltioivat Kapsäkin UKK-musiikkinäytelmän aplodeja ja hiilidioksidipitoisuuksia

Musiikkiteatteri Kapsäkin UKK on poliittista historiaa käsittelevä, hersyvä kabaree Kekkosen ajan Suomesta ja sen itsevaltiaasta. Sen vaikuttavuutta mitataan nyt tieteen keinoin – yhteistyössä ovat mukana Aalto-yliopiston Magics-infrastruktuuri, Greta Tuotanto ja Kapsäkki. Tutkimus toteutetaan mittaamalla katsojakokemusta ja myös esiintyjien kokemuksia erilaisin, innovatiivisin tavoin.
Photo of prof. Yaolin Xu by Mikko Raskinen/Aalto University.
Nimitykset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Yaolin Xu kehittää tulevaisuuden akkuja yhdistelemällä fysiikkaa ja kemiaa

Vastikään nimitetty apulaisprofessori Yaolin Xu kehittää teknillisen fysiikan laitoksella parempia akkuja, jotta energiavarastointi olisi tulevaisuudessa nykyistä ympäristöystävällisempää.