Welcome Evening – matkalla maisteriopiskelijasta alumniksi

Alumnit tarjosivat arvokkaita vinkkejä maisteriopintoihin ja työllistymiseen.
Nyt ensimmäistä kertaa järjestetystä Welcome Eveningistä tulee perinne. Toisena opiskelijoiden ja alumnien kohtaamisia mahdollistavana, yhteisöllisyyttä kasvattavana tapahtumana jatkaa jo kolme kertaa järjestetty Meet Your Community (MYC) -tapahtuma.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu kutsui ensimmäistä kertaa uudet maisteriopiskelijat Welcome Eveningiin tutustumaan omaan yhteisöönsä – erityisesti alumneihin eli heihin, jotka ovat jo valmistuneet Kauppakorkeakoulusta. Noin 150 maisteriopiskelijaa osallistui iltaan ja pääsi kuulemaan alumnien kokemuksia ja vinkkejä opiskelusta ja urapolkuista. Maanantaina 4.9. Kauppakorkeakoulun päärakennuksella järjestetyn tervetuliaisillan ideana oli kannustaa uusia opiskelijoita luomaan verkostoja, oppimaan uusia asioita ja löytämään mielenkiintoisia urapolkuja heti ensimmäisestä päivästä alkaen.

”Opintoihin kannattaa satsata, mutta samanaikaisesti on tärkeää verkostoitua ja hankkia uran kannalta merkityksellistä työkokemusta. Alumnikoordinaattoriltamme Emilia Karlénilta kannattaa kysyä aktiivisesta mentorointiohjelmasta ja alumnitoiminnasta muutenkin. Ura- ja rekrytointiasiantuntijamme Tanja Makkonen ja Annemari Rautio puolestaan kertovat työllistymiseen liittyvistä asioista, mukaan lukien työharjoittelut, joista on erinomainen mahdollisuus hankkia relevanttia työkokemusta tulevaisuutta ajatellen”, alusti Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden päällikkö Jonna Söderholm.

Aktiivinen alumniyhteisö on Kauppikselle suuri voimavara

Taloustieteen alumneja edusti sittemmin menestynyt start-up-yrittäjä, Smartly.ion toimitusjohtaja Kristo Ovaska.
”Opettele koodaamaan ja hakeudu meille harjoitteluun joko Suomeen tai ulkomaille”, hän sanoi pilke silmäkulmassa ja viestitti, että työharjoittelu on hyvä reitti varsinaiseen työllistymiseen.

Laskentatoimen alumneja edusti viisi vuotta sitten valmistunut Emilia Rantala, joka työskentelee KONEella.
”Verkostojen ja ystävyyssuhteiden luominen opiskelujen aikana on mielestäni aivan ensiarvoisen tärkeää siinä, missä toki opinnotkin”, hän sanoi.

Saksalainen maisteriopiskelija Henrik Scherer kertoi aloittavansa uudessa CEMSin maisteriohjelmassa.
”Minulla on Suomesta, Aalto-yliopistosta ja CEMSistä erinomainen kuva ja sen perusteella päätin hakea erittäin kiinnostavaan Global Management -maisteriohjelmaan”, Scherer kertoi.

Alumnien esittelyn jälkeen pelattiin verkostoitumisbingoa ja jatkettiin keskustelua koulutusohjelmille varattujen pöytien äärellä. Alumneja oli paikalla 25 eli keskimäärin kaksi jokaisesta koulutusohjelmasta.

Welcome Eveningin järjestivät yhteistyössä Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelut, alumnisuhteet ja KY. Nyt ensimmäistä kertaa järjestetystä tilaisuudesta, joka oli osa orientaatioviikkoa, tulee perinne. Toisena yhteisöllisyyttä kasvattavana tapahtumana jatkaa jo kolme kertaa järjestetty Meet Your Community (MYC) -tapahtuma, joka kokoaa yhteen puolestaan ensimmäisen vuoden kandiopiskelijat eli mursut ja alumnit aina keväisin.

Lisätietoja:
[email protected],  [email protected]

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.
Biomateriaaleja
Yhteistyö Julkaistu:

Metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi

Metsäbiotalouden tiedepaneelin ensimmäisen selvityshankkeen tulokset on julkaistu. Laskelmien mukaan metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi ilman lisähakkuita: selvityksen mukaan vuonna 2035 Suomen metsistä voitaisiin saavuttaa jopa 15,6 miljardin euron arvonlisä, mikä tarkoittaa 80 % kasvua verrattuna vuoden 2019 tasoon.